התחזית של Coface Bdi עד סוף 2020 – יסגרו כ 935 חנויות מתחום האופנה

התחזית של Coface Bdi עד סוף 2020 – יסגרו כ 935 חנויות מתחום האופנה

27% מהחנויות בענף האופנה נמצאות בקשייםמבדיקה מיוחדת שערכת חברת המידע העסקי Coface Bdi מתבררת הפגיעה הקשה בענף האופנה בצל משבר הקורונה.

על פי נתוני החברה בישראל פועלות כ- 9,000 חנויות בענף האופנה הכולל בין היתר חנויות הלבשה, הנעלה, בגדי מעצבים, אופנת ילדים, הלבשה תחתונה ואביזרי אופנה נלווים. על פי ההערכות כ- 4,950 הן חנויות הפועלות במסגרת רשתות (כ- 55% מהחנויות בענף),
וכ- 4,050 הן חנויות פרטיות (כ- 45% מהחנויות בענף).

משבר הקורונה והסגרים הממושכים שהוטלו הן על חנויות הרחוב והן על החנויות בקניונים העצימו באופן משמעותי את מספר החנויות שנקלעו לקשיים, וכיום כ- 2,310 חנויות, המהוות כ- 27% מסך החנויות בענף, נקלעו לקשיים הבאים לידי ביטוי בירידה בהכנסות, קושי לעמוד בהתחייבויות לספקים עד כדי חשש לסגירת העסק.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי Coface Bdi מציינת כי משבר הקורונה פגע בעיקר בחנויות האופנה הפרטיות, ובעיקר בחנויות הרחוב. רשתות האופנה הגדולות הממוקמות ברובן בקניונים הצליחו להפעיל לחץ על בעלי הקניונים ולהגיע להסדרים במסגרתם הופחתו ההוצאות החודשיות שלהן בתקופת הסגרים, הן הוציאו את העובדים לחל"ת והגבירו את פעילותן באמצעות מסחר אלקטרוני כי לרובן כבר היו אתרים פעילים.

לעומתן בעלי חנויות פרטיות, יבואני אופנה קטנים או מפעילי אופנה קטנים ששוכרים חנות ברחוב מבעל חנות שגם הוא אדם פרטי לא הצליחו להנות מאותם תנאים שכן גם בעל החנות שלעיתים כל פרנסתו היא מהשכרת הנכס לא יכול להפחית שכר דירה לתקופת הסגרים. בנוסף לא כולם הצליחו להתארגן בתקופה קצרה למסחר אלקטרוני ולהקמת מערך של שליחויות שיאפשר להם להמשיך ולהנות מהכנסות גם בתקופת הסגר.

ינאי מוסיפה כי הישרדותם של אותם עסקים קטנים בתחום האופנה תלויה ביכולתם להתאים את עצמם לתרבות הצריכה החדשה שהתגברה כאן בעקבות הקורונה, שכן גם אחרי שמשבר הקורונה יחלוף, המעבר לביצוע רכישות באתרי המסחר מהארץ ומחו"ל יימשך ועל אותם עסקים לבצע את ההתאמות הנדרשות.


מוסף צרכנות ישראל היום