הכנסות חנויות הסטוק צפויות להסתכם בכ- 1,954 מיליוני שקלים בשנת 2020 (בדיקה מיוחדת – חנויות הסטוק 09.20)

מוערך כי הכנסות חנויות הסטוק יסתכמו בכ- 1,954 מיליוני שקלים בשנת 2020, גידול של כ- 12% בהשוואה לשנת 2019, בעיקר בשל פתיחת סניפים חדשים. מוערך כי רשת "מקס סטוק" תאחוז בנתח כספי של כ- 46% מהכנסות השוק בשנת 2020, והן יעמדו על כ- 900 מיליוני שקלים.

משבר הקורונה פגע במידה מסוימת בחנויות הסטוק שלא בקניונים. על אף שאושר לפתוח סניפים בתקופת הסגר, חלק לא מבוטל מהרשתות החליטו לסגור את סניפיהן (או חלק מהן). מצד שני, צפוי כי המשך המשבר יעצים את הביקוש לחנויות הדיסקאונט, שמוכרות ברמת מחירים נמוכה, כאשר גם השמיים הסגורים תורמים להעלאת הביקוש.

על רקע התחרות מצד אתרי מסחר בינ"ל (כגון אמזון ועלי אקספרס), חלק מהשחקנים פעילים בזירת המסחר האלקטרונית. כך הרשתות "מיניסו ישראל", "דן דיל" ו- "ג'מבו סטוק" מפעילות אתרים מקוונים לביצוע רכישות אונליין.

שטח חנויות נע בין כ- 150 מ"ר עד כ- 2,500 מ"ר, לרוב החנויות הגדולות ממוקמות במרכזי ערים ובמרכזי מסחר. חלק מהרשתות פועלות בתוך קניונים (למשל דייסו ומיניסו). טווח מחירי המוצרים בחנויות הסטוק לרוב נע משקלים בודדים עד עשרות שקלים לפריט בודד. יש ריהוט בחנויות הגדולות שיכול להגיע גם למחיר של מעל אלף שקלים. המחיר הממוצע לפריט עומד על כ- 12 שקלים, וסל קניות ממוצע עומד על כ- 50-60 שקלים. מבחינת רווחיות, הרווח הגולמי הממוצע עומד על כ- 35%-40%, ואילו הרווח התפעולי הממוצע עומד על כ- 4%-8%.

שחקני השוק שואפים להשיג מלאי מגוון ואופנתי, ותמהיל מוצריהם כולל: כלי בית ומטבח, ציוד משרדי, יצירה וימי הולדת, צעצועים מוצרי תינוקות, הלבשה וטקסטיל, מוצרים עונתיים כדוגמת ציוד חזרה לבית ספר ותחפושות, מוצרי ניקיון וכלים חד פעמיים, כלי עבודה, מוצרי נוי ומתנות, חשמל ואלקטרוניקה ועוד.


 


שתפו: