בדיקה מיוחדת Cofacebdi – כיצד פעלו החברות המובילות במשק בימי סגר הקורונה

בדיקה מיוחדת Cofacebdi – כיצד פעלו החברות המובילות במשק בימי סגר הקורונה

משבר הקורונה משפיע על המשק המקומי והעולם כולו, ומציב אתגרים משמעותיים. לפני פרוץ המשבר, בחודש פברואר 2020, שוק העבודה בישראל פעל במלוא עוצמתו, עם שיעור אבטלה נמוך ושיעור תעסוקה מהגבוהים שידע המשק. כחודשיים מאוחר יותר, בחודש אפריל 2020 שוק העבודה מציג תמונת מצב שונה לחלוטין. מגפת הקורונה טרפה את הקלפים, והמשק הישראלי נאלץ להתמודד עם השלכות הפגיעה של המשבר בקרב העסקים והחברות.

היקף התעסוקה ירד משמעותית, כך שכרבע מכוח העבודה בישראל נמצא בחל"ת או פוטר. כמיליון ו- 140 אלף ישראלים מקבלים דמי אבטלה מביטוח לאומי, כ- 140 אלף עובדים מבוגרים שאינם זכאים לדמי אבטלה מקבלים מענקים מיוחדים מביטוח לאומי וכ- 500 אלף עצמאיים ללא הכנסה. ללא ספק, שוק העבודה שינה את פניו ללא היכר.

לפיכך, חברת Cofacebdi  ביקשה לבחון כיצד פעלו החברות המובילות במשק בימי סגר הקורונה ואלו צעדים ננקטו על מנת להתמודד עם קשיי המשבר. להלן ממצאים בולטים מהסקר שנערך בקרב 140 מנהלים ומנהלות משאבי אנוש של החברות המובילות במשק במהלך חודש אפריל.

לשאלה עד כמה החברה שלכם הייתה מוכנה לתרחיש של עבודה מרחוק, רק 7% ציינו שכלל לא היו ערוכים לכך. כ- 53% ציינו שהם פועלים כרגיל בעוד 44% פועלים באופן מצומצם והיתר 3% סגרו את פעילותם. 8% מהחברות נאלצו לפטר עובדים ו- 22% קיצצו בשכר. 72% העריכו ובצדק, כי הדבר החשוב ביותר לעובדים בתקופה זו הוא שיהיה להם מקום עבודה לחזור אליו. כמו כן, 44% ציינו כי הם הוציאו עובדים לחל"ת. לשאלה כיצד מעריכים המנהלים את מידת הביטחון של העובדים בחברה בימי המשבר, רק 5% העריכו שהעובדים חסרי ביטחון, 41% מאמינים שלעובדים ביטחון חלקי ו- 54% טענו כי מידת הביטחון של העובדים בחברה היא מלאה.