מהפך בצמרת: מיקרוסופט החברה שהכי טוב לעבוד בה בשנת 2020

מהפך בצמרת: מיקרוסופט החברה שהכי טוב לעבוד בה בשנת 2020

התעשייה האווירית זינקה אל המקום השני וחברת ביטוח ישיר כבשה את המקום השלישי

לפני משבר הקורונה – היציבות התעסוקתית רק במקום השישי בחשיבותה לעובדים

סקר בקרב מנהלי משאבי אנוש: 44% יאפשרו עבודה מהבית גם אחרי תום המשבר

מהפך בצמרת – חברת מיקרוסופט דורגה במקום הראשון בדרוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל של חברת המידע העסקי של חברת המידע העסקי CofaceBdi ו – TheMarker

דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל של חברת CofaceBdi מתפרסם זו השנה ה-16 ברציפות.

מיקרוסופט זינקה מהמקום השלישי בדרוג אשתקד ובכך הדיחה את חברת אינטל שדורגה במקום הראשון בשנה שעברה. במקום השני דורגה התעשייה האווירית שעלתה מהמקום השמיני בשנה קודמת. ואל המקום השלישי זינקה חברת ביטוח ישיר שדורגה אשתקד במקום השישי. במקום הרביעי דורגה אלביט מערכות שעלתה מהמקום ה- 11 אשתקד, ובמקום החמישי סייברארק תוכנה שזינקה מהמקום ה- 17 בדרוג אשתקד. בחמישייה השנייה מדורגות בהתאמה קבוצת שטראוס, אמדוקס, בנק לאומי, גוגל (ישראל שירדה מהמקום השני אשתקד) ואינטל שדורגה בשנה שעברה במקום הראשון וירדה למקום העשירי.

שינויים רבים בעשירייה הראשונה: 7 מהחברות המדורגות מתחום ההיי טק

השנה יש שינויים רבים בעשירייה המובילה בדרוג החברות, ולראשונה מזה שנים חברת החשמל לא מופיעה העשירייה הראשונה ( ירדה מהמקום הרביעי למקום ה- 15 ) גם בנק הפועלים יצא מהעשירייה. סה"כ התברגו השנה לעשירייה הראשונה 7 חברות מתחום ההיי טק והטכנולוגיה לעומת5  חברות בשנה שעברה.

השינויים בעשירייה הראשונה בדרוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן

 

העולות, היורדות והכניסות החדשות לדרוג

בין החברות שביצעו את הקפיצה הגדולה ביותר בדרוג ניתן לציין את חברת דל טכנולוג'י שזינקה 44 מקומות מהמקום ה- 77 למקום ה- 33,  כלל ביטוח שזינקה מהמקום ה- 85 אשתקד אל המקום ה- 54 (קפצה 31 מקומות ) ואת שירותי בריאות כללית שזינקה מהמקום ה- 88 אל המקום ה- 60 .

בין החברות שירדו בדרוג ניתן לציין את חברת טבע שירדה אל המקום ה- 30 לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום ה – 13, חברת פייסבוק שירדה מהמקום ה- 16 למקום ה – 40, אמזון שירדה מהמקום ה- 32 למקום ה- 46

בחינת השינויים בדרוג לפי ענפים מגלה כי חברות ההיי טק והטכנולוגיות מהוות 40% מהחברות המדורגות לעומת 42% אשתקד.
חברות בתחום הפיננסים מהוות 16% לעומת 18% אשתקד, כאשר הנכנסות החדשות לדרוג הן הכשרה חברה לביטוח שדורגה במקום ה- 32 ובנק יהב שנכנס אל המקום ה- 80.
חברות התעשייה הגדילו את חלקן מ- 8% בדרוג אשתקד ל- 13%  השנה כאשר הנכנסות החדשות הן חברת תנובה שדורגה במקום  ה- 34,  החברה  המרכזית לייצור משקאות קלים במקום ה- 47,
מבשלות בירה ישראל  – קרלסברג במקום ה- 87 , נביעות-טבע הגליל במקום ה-  93 וג'ון דיר במקום ה- 95.
גם חברות מתחום המסחר הגדילו חלקן בדרוג והכניסו השנה 9 חברות לעומת 6 בשנה שעברה. בין החברות שנכנסו לראשונה לדרוג: ניאופרם במקום ה- 79, אלקטרה מוצרי צריכה במקום ה- 85 ודוד לובינסקי במקום – 88
מתחום הבנייה נכנסו 3 חברות לדרוג קבוצת תדהר שדורגה במקום ה- 35 ושתי כניסות חדשות לדרוג, דניה סיבוס וקבוצת בסט במקום ה- 67 ו – 70 בהתאמה.

 

יחסי עבודה טובים חשובים מתנאי שכר

 

מסקר שביצעה CofaceBdi בקרב העובדים במסגרת הדירוג, הם נשאלו על הפרמטרים החשובים ביותר עבורם ממקום העבודה. מהסקר השנה עולה כי כמו בשנה שעברה העובדים מעניקים לתנאי שכרם את המקום השני בחשיבותו. הפרמטר החשוב ביותר עבור העובדים במקום העבודה הוא פרמטר ״יחסי העבודה״, שדורג גם השנה במקום הראשון עם ציון של 9.24 בסולם של 1-10. במקום השלישי בפרמטרים החשובים לעובדים במקום העבודה ניצב השנה פרמטר של ניהול הממונה הישיר ולאחריו "האתגר והעניין המקצועי". פרמטר "יציבות תעסוקתית" מוצב השנה במקום השישי. בנוסף, רואים שהפרמטר של "יציבות תעסוקתית" היה במקום גבוה יותר בחשיבותו בשנת 2017 ומאז הוא נמצא במגמת ירידה.

כאשר בוחנים את נושא ״יחסי העבודה״ על פני המגזרים העסקיים השונים, בולטת מאד העובדה כי השנה כל עובדים בכל הענפים מעניקים לפרמטר זה חשיבות גבוהה יותר מכל הפרמטרים האחרים, ללא יוצאים מן הכלל. נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא שעובדי ההיי-טק מעניקים חשיבות נמוכה יחסית לנושא השבר והתנאים הנלווים שדורג השנה רק במקום השלישי בחשיבותו אחרי יחסי עבודה והאתגר המקצועי.

 

תהילה ינאי מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי cofacebdi  ציינה כי: "משבר הקורונה טרף את הקלפים בשוק העבודה בישראל ובעולם כולו, במשך  16 השנים בהן אנו מבצעים סקרי התעסוקה בקרב עשרות אלפי עובדים במשק הישראלי  מעולם לא חווינו משבר הדומה למשבר הקורונה ולכן קשה מאוד להעריך כיצד יראה עולם התעסוקה בסיומו. חשוב לציין כי  הסקר בקרב העובדים בוצע בטרם התפרצות המגפה ולכן ייתכן שהסערה של השבועות האחרונים שינתה לחלוטין את כללי המשחק ואת גישות העובדים כלפי מעסיקיהם. בשנים האחרונות אנחנו עדים לירידה בחשיבות שהעובדים מייחסים ליציבות וביטחון תעסוקתי במקום העבודה, הגאות היחסית של השוק גרמה לעובדים להתמקד באתגר והעניין המקצועי  וההערכות שלנו הן שבשנה הבאה היציבות התעסוקתית תחזור לככב בראש העדפותיו של העובד הישראלי.

 

איתן אבריאל :

44% מהחברות יאפשרו עבודה מהבית גם  לאחר משבר הקורונה

על מנת להעריך את המגמות בשוק התעסוקה בעקבות הקורונה החברה ערכה סקר בקרב 140מנהלי משאבי אנוש. מהסקר עולה כי נכון לחודש אפריל רק 53% מהחברות בישראל פעלו כרגיל. 44% מהעסקים והחברות הוציאו עובדים לחל"ת, 22% מהחברות הורידו שכר. לשאלה במידה וביטוח לאומי לא היה מאפשר הוצאה לחל"ת, 35% מהחברות היו בוחרות בהפחתת שכר ו- 37% היו מחייבות את העובדים בניצול ימי חופשה.

עוד עולה מהסקר כי 80% מהחברות עברו לעבודה מהבית , 50% מבין החברות שעובדיהן עבדו מהבית דיווחו על עבודה יעילה מאוד ו- 44% יאפשרו עבודה מהבית גם לאחר תום משבר הקורונה.

 


מתודולוגיית הדירוג

 BdiCode נולד מתוך הצורך לשקף את המציאות הכלכלית במשק הישראלי. BdiCode מתבסס על מתודולוגיה שפותחה ונבחנה במשך מספר שנים על ידי קבוצת CofaceBdi ובעל השליטה בה, התאגיד העולמי לביטוחי סחר Coface הפועל בכ- 100 מדינות ברחבי העולם.

דירוג החברות ש"הכי טוב לעבוד בהן" מבוצע זה השנה ה-16 וזוכה להתעניינות עצומה בקרב מנהלי החברות המובילות במשק. עוצמתו של הדירוג נעוצה, בין היתר, בכך שהוא גורם לשיפור המודעות העצמית של החברות ורגישותן בנושא זה. מתודולוגיית הדרוג של החברות שהכי טוב לעבוד בהן הינה רב שכבתית ומבוססת על תהליך בדיקה מתמשך על פני תקופה של כשנה:

בשלב ראשון נערך סקר מקדים בקרב מדגם מייצג (למעלה מ-2000 נסקרים) של אוכלוסיית המועסקים לצורך בחינה ושקלול הפרמטרים החשובים ביותר לעובד הישראלי בבחירת מקום העבודה. על פי תוצאות שלב זה, נקבעים המשקולות של המשתנים החשובים לעובד הישראלי בבחירת מקום העבודה. בשלב השני מבוצעים סקרים בקרב עשרות אלפי מועסקים הכוללים סקרים פנים ארגוניים וסקרים כלליים בקרב מועסקים שמבוצעים באמצעות מיילים , טלפונים וראיונות פנים אל פנים . כמו כן נאסף מידע משאלוני מעסיקים, סקר עמדות בקרב מנהלי משאבי אנוש וסקרים פנים ארגוניים- סקרי מועסקים –  שבוצעו בחברות. תוצאות כל הנשאלים משוקללות לדירוג בהתאם למשקולות שנקבעו בסקר המקדים.


לדפי הדירוג כאן