ניתוח Cofacebdi – מה הכי חשוב לעובדים

ניתוח Cofacebdi – מה הכי חשוב לעובדים

הדירוג השנה מבטא סביבה עסקית תחרותית ומאתגרת בה העובד שואף ומחפש ביטחון תעסוקתי, במיוחד לנוכח משבר הקורונה. השנה אנו עדים לרצון הגובר של העובדים להיות מועסקים בחברות גדולות ומאורגנות המכירות בחשיבות ההון האנושי בארגון ומספקות לעובדים מכלול תנאי תעסוקה משודרגים.

דירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן הינו דירוג ייחודי אשר מהווה חלק אינטגרלי מדירוג BdiCode למובילות ולמצוינות עסקית. דירוג  BdiCode הינו רב מימדי, ומורכב משקלול של מספר רב של תחומים ומאפיינים, הן בהיבט האיכותי והן בהיבט הכמותי, כאשר ההנחה העומדת בבסיסו היא שרק השילוב של מדדים כמותיים וערכיים-איכותיים הוא המפתח להצלחת החברה. בין המדדים האיכותיים, כאמור, משתלב המדד של עד כמה טוב וכדאי לעבוד בחברה ועד כמה רוצים לעבוד בה.

במסגרת הדירוג, העובדים נשאלים על הפרמטרים החשובים ביותר עבורם ממקום העבודה. מניתוח עמדות העובדים לגבי חשיבות המשתנים עולה כי המשתנה שעמד השנה בראש מערכת השיקולים של העובד, בדומה לאשתקד, הינו יחסי עבודה ואחריו תנאי שכר.

הפרמטרים שביעות רצון מניהול הממונה הישיר ו- האתגר והעניין המקצועי דורגו במקומות השלישי והרביעי בהתאמה. הגשמה עצמית דורג חמישי, ואחריו דורג יציבות תעסוקתית במקום השישי. במקום השביעי דורג המשתנה קידום מקצועי ואחריו חוסן החברה, גיבוש חברתי ורווחה, גמישות בשעות העבודה, הכשרות מקצועיות ובסוף תדמית החברה.

כאשר בוחנים את נושא ״יחסי העבודה״ על פני המגזרים העסקיים השונים, בולטת מאד העובדה כי השנה כל עובדים בכל הענפים מעניקים לפרמטר זה חשיבות גבוהה יותר מכל הפרמטרים האחרים, ללא יוצאים מן הכלל. נתון מעניין נוסף שעולה מהסקר הוא שעובדי ההיי-טק מעניקים חשיבות נמוכה יחסית לנושא השכר והתנאים הנלווים שדורג השנה רק במקום השלישי בחשיבותו אחרי יחסי עבודה והאתגר המקצועי.