המשך ירידה חדה במכירות התחפושות בחנויות בישראל

המשך ירידה חדה במכירות התחפושות בחנויות בישראל

 

 

שוק התחפושות בישראל מציג בשנים האחרונות ירידה עקבית בהכנסותיו, בין היתר לאור העלייה בשימוש הצרכנים באינטרנט לטובת רכישת תחפושות במחירים זולים מחו"ל. כך עולה מסקירה ענפית של חברת המידע העסקי CofaceBdi לשוק התחפושות.
כמו כן תורמת לירידה פתיחת חנויות הסטוק (מקס טוק, רשת הסטוק, מקס 10, סטור סנטר ואחרות), שהחלו בשנים האחרונות למכור תחפושות ואביזרים נלווים במחירים זולים ונגסו בהכנסות השחקנים המובילים בשוק.

מנתוני CofaceBdi עולה כי הכנסות שוק התחפושות בישראל הסתכמו ב-2018 ב-91.8 מיליון שקל (לא כולל מע"מ), ירידה של 5% ביחס לשנה הקודמת. במהלך השנה האחרונה פעלו בישראל 600 חנויות המתמחות בצעצועים ומשחקים. שוק התחפושות מהווה 7% מסך ההכנסות של שוק הצעצועים והמשחקים כולו, אשר נאמד ב-1.35 מיליארד שקלים בשנת 2018 (ללא מע"מ, בחנויות מתמחות בלבד).

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBdi, "השפעת המסחר באינטרנט, בעיקר על הירידה במחירי המוצרים, היא בעלת השפעה אדירה על מגוון תחומים, ובהם גם שוק התחפושות לפורים. הציבור רואה במוצרים הללו מתכלים יחסית, והשימוש בהם הוא לתקופה קצרה, כך שהוא מוכן לרכוש מוצרים שנחשבים ברמת איכות נמוכה יחסית, אך במחירים זולים משמעותית. עם הזמן יותר ויותר אנשים מאמצים את שיטת הרכישה באינטרנט ומזמינים תחפושות מחו"ל מספר חודשים לפני פורים, מה שמביא בעיקר לפגיעה בשחקני השוק הפועלים בתחום התחפושות הממותגות".

ב-CofaceBdi מעריכים כי הכנסות השוק ממכירת תחפושות ממותגות הסתכמו בכ- 34 מיליוני שקלים, והיוו נתח כספי של כ- 37% מסך מכירות שוק התחפושות בישראל.

יבואנים החלו לצמצם פעילות

בחברת CofaceBdi מציינים כי בעקבות מגמת הגידול בהזמנת תחפושות מחו"ל באמצעות האינטרנט, ישנם יבואנים אשר צמצמו את פעילותם בתחום, כאשר עיקר הירידה היא ביבוא של תחפושות ממותגות. במקביל, ישנם יבואנים בשוק שבשנים האחרונות החלו לייבא תחפושות באיכות נמוכה יחסית, אך עדיין באיכות מספיקה בשביל לעבור את בדיקות מכון התקנים, ומשווקים אותן לחנויות הסטוק, המוכרות לצרכן הסופי במחירים מוזלים.

ההכנסות המצרפיות המוערכות ממכירת תחפושות של ארבע הרשתות הגדולות: "טויס אר אס", "הפיראט האדום", "כפר השעשועים" ו"עידן 2000" הסתכמו בשנת 2018 בכ- 50.5 מיליוני שקלים, והיוו כ- 55% מהכנסות השוק.

הכנסותיהן של הרשתות "טויס אר אס" ו"הפיראט האדום" ממכירת תחפושות עמדו בשנת 2018 על כ- 29.4 מיליוני שקלים, כ- 32% מהכנסות השוק. רשת "טויס אר אס" מופעלת בזיכיון על ידי היפרטוי, ו"הפיראט האדום" שסניפיה פועלים בזכיינות, נמצאת גם כן בשליטת

 


The Marker


ישראל היום 21-2-20