סקר קופאס בידיאי: 82% מהחברות מעריכות כי להסכם השלום עם האמירויות השפעה חיובית על החברה שלהן

סקר קופאס בידיאי: 82% מהחברות מעריכות כי להסכם השלום עם האמירויות השפעה חיובית על החברה שלהן

האם הסכם השלום עם איחוד האמירויות מביא איתו הזדמנויות עסקיות חדשות? חברת המידע העסקי CofaceBdi קיימה סקר בקרב 230 מנהלים של חברות עסקיות. 82% מהנשאלים השיבו כי הם מעריכים שלהסכם השלום תהיה השפעה חיובית על החברה שלהם, כאשר למעלה מ- 80% מהמשיבים מענפי ההייטק, התעשייה והמסחר מעריכים שתהיה השפעה חיובית על החברה שלהם, לעומת כ- 60% מהמשיבים המשתייכים לענף הבנייה.

בענף ההייטק לא מבזבזים זמן וכ- 67% מהמשיבים ציינו שכבר החלו לבחון באופן אקטיבי אפשרויות עסקיות באחוד האמירויות. גם בענף המסחר מבינים את הפוטנציאל וכ- 57% מהמנהלים ציינו שבכוונתם לטוס בשנה הקרובה לאמירויות על מנת לבחון הזדמנויות עסקיות.

מהסקר עולה כי, התחום המעניין ביותר מבחינה עסקית את החברות הישראליות הוא חקלאות ותעשייה (32%). תחומים נוספים שצוינו כמעניינים: נדל"ן ותשתיות (19%) והייטק (10%). 37% ציינו תחומים אחרים, כמו  מזון, רפואה ומשפט ורק 2% הביעו התעניינות בתחום הפיננסיים באמירויות.

לשאלה האם תשקלו לקיים כנסים ונופשי חברה באמירויות השיבו 26% המנהלים בסקר שכן, 24% מהם ענו בשלילה ו- 50% השיבו שעוד מוקדם לדעת.

"הסכם השלום של ישראל עם איחוד האמירויות הוא בשורה כלכלית גדולה לא פחות מהבשורה המדינית" כך אומרת תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBdi, "מדינת האמירויות נחשבת לאחת מהכלכלות הגדולות והחזקות בעולם הערבי. הפתיחות של האמירויות למערב ומדיניות המשק החופשי בעשורים האחרונים מיצבו את מעמדה כמרכז אזורי מוביל בתחום המסחר, התחבורה, הפיננסים וההשקעות".

"בסקר שערכנו, 22% מהמנהלים שהשתתפו בסקר ציינו שהם כבר פועלים עסקית באמירויות, בין אם באופן ישיר ובין אם באמצעות צד שלישי. הסכם השלום מביא איתו הזדמנויות חדשות גם עבור חברות מתחומים שלא הייתה להם נגיעה באמירויות, כמו תיירות, רפואה, מזון, הייטק וחקלאות".

 


N12
סקר: מרבית חברות ההייטק הישראליות בוחנות עסקים בדובאי

82% מהחברות מעריכות כי יש להסכם השלום השפעה חיובית על עסקיהן – כך עולה מסקר של CofaceBdi • העסקאות ימוקדו בתחומים כמו טכנולוגיה לחקלאות, תעשייה ותשתיות • דווקא מבחינת פיננסים, הנסיכויות העשירות פחות מעניינות את הישראלים

לכתבה המלאה באתר Mako >>

 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


נדל"ן – ישראל היום (16-10-20)

 


המודיע – מדורים , 20-10-20