"עלייה של למעלה מ-50% ב'אורות באדומים'" השנה

"עלייה של למעלה מ-50% ב'אורות באדומים'" השנה

"עלייה של למעלה מ-50% ב'אורות באדומים'"
תהילה ינאי מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי CofaceBdi, המתמחה בזיהוי רמות סיכון במשק הישראלי לפי ענפים. החברה מעדכנת מידע לגבי כחצי מיליון עסקים וחברות בישראל כאשר המידע על אודות מצב החברות מגיע משלל מקורות . החברה לא מנהלת רק מאגר של חברות ועסקים, אלא מספקת דירוג סיכון לכל חברה ועסק. דירוג הסיכון נע בין 1 ל-10.

ינאי מסבירה כי "חברה שמדורגת 1 זו חברה שאין שום סיכון בהתקשרות עסקית איתה. דירוג הסיכון שלנו בא לומר ללקוחות שלנו מה הסיכון בהתקשרות עסקית עם עסק מסוים שעליהם הם בודקים. אנחנו אוספים מהשטח, מהסביבה העסקית, את התנהגות התשלומים של החברות והעסקים. זה אלמנט משמעותי בלזהות בעיות אצל חברה או עסק. עסק שעד עכשו שילם כמו שצריך, לפי תנאי התשלום שהוגדרו לו, ופתאום הוא מתחיל לפגר בתשלומים משמע שיש לו בעיה תזרימית. כמובן שעסק שהצ'קים שלו חוזרים משמע שיש לו גם בעיית נזילות ויש לו גם כנראה בעיה במערך היחסים שלו עם המוסד הבנקאי שהוא עובד איתו.

"אנחנו מנהלים מאגר שנקרא 'אורות אדומים' ונכנסים אליו רק אינדיקטורים שליליים על חברות ועסקים, שמתעדכן 24 שעות ביממה. למשל, במאגר הזה נראה אם חברה פיגרה בתשלומים, אם צ'קים חוזרים, קשיי נזילות, קשיים פיננסיים ועוד. האורות האדומים זה מערך התראות ראשון לקשיים. אנחנו רואים מתחילת השנה עלייה משמעותית בכמות האורות האדומים. לא כל אור אדום הוא חמור כמשנהו, אבל אנחנו כן רואים עלייה משמעותית בסדר גודל של למעלה מ-50% בכמות ה'אורות האדומים' שנכנסים השנה לעומת שנה שעברה".

 


 

Ynet : "האחרונים לגלות": כך תזהו אם החברה שלכם בדרך לקריסה