CofaceBdi: ענף מוצרי התינוקות סובל מתחרות חריפה ומתקשה להציג גידול בשנתיים האחרונות

CofaceBdi: ענף מוצרי התינוקות סובל מתחרות חריפה ומתקשה להציג גידול בשנתיים האחרונות

מסקירת ענף מוצרי התינוקות שערכה CofaceBdi, עולה כי גודל הענף מוערך כ- 795 מיליוני שקלים, כאשר הענף מתקשה להציג גידול בשנתיים האחרונות, זאת עקב תחרות חריפה, זליגת לקוחות הפונים לאתרי סחר בינלאומיים ועוד.

עוד מעריכה הסקירה כי כ-  60% מהכנסות הענף מקורן משיווק עגלות, טיולון וכיסאות בטיחות. הכנסות ממכירת ביגוד ומצעים לתינוקות נאמדות בכ- 7%-10% מהכנסות הענף והכנסות הענף משיווק מיטות ושידות לתינוק מוערכות בכ- 20% מהכנסות הענף.

בהתאם לנתונים, בשוק קיימות כ-280 חנויות מתמחות, לא כולל מאות נקודות מכירה נוספות כגון רשתות שיווק המזון, רשתות הפארם, רשתות דיסקאונט לבית ועוד. זאת לצד מספר שחקנים שהסבו את פעילותם מהפעלת חנות פיזית לשיווק אינטרנטי בלבד. השחקנים הבולטים בענף בהתאם לסקירה הם:  שילב, מוצצים, בייבי סטאר, מיי בייבי – ירכא ועוד.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"ל משותף ב- CofaceBdiהתחרות בענף חריפה על רקע ריבוי שחקנים: "רשתות הפארם, קמעונאיות המזון ורשתות אחרות מרחיבות את מגוון מוצרי התינוקות ובכך גוררות החרפה נוספת בתחרות. חלק מהשחקנים עושים שימוש בשיווק מוצרי לוס לידר כגון חיתולים ומזון לתינוקות על מנת למשוך את הצרכנים לרכישת מוצרים נוספים כגון בקבוקים, מוצצים ועוד. נציין כי לרוב, חנויות פרטיות בענף יתקשו להציע הנחות משמעותיות על מוצרים נבחרים כתוצאה ממגמת הירידה במחירי הענף בשנים האחרונות".

ינאי מסבירה כי על רקע הגידול המתמיד ביציאת ישראלים לחו"ל, נצפתה עלייה בביצוע רכישות של מוצרי תינוקות בחו"ל, זאת על חשבון רכישת המוצר בארץ: " חשוב לציין, כי ישנם מועדוני צרכנות, קבוצות רכישה, אתרי השוואות מחירים וקבוצות פייסבוק להורים טריים המספקים מידע, קופונים והנחות לרכישות של מוצרי תינוקות ברשת. "יחד עם זאת, אומרת ינאי, עבור חלק מהלקוחות ולפחות בחלק מהמוצרים בענף, רכישה באתרי האינטרנט לא נתפסת כאלטרנטיבה ממשית לחוויית הקנייה הפיזית. בין הסיבות לכך ניתן לציין את הצורך לחוש ולהתנסות בתפעול חלק מהמוצרים, ביניהם עגלת תינוק וכיסא בטיחות בין היתר משיקולי בטיחות, משקל וקלות התפעול של המוצרים".

 

הערה: הניתוח מתייחס לחברות המתמחות במכירת תמהיל מוצרי תינוקות, הכולל בין היתר: עגלות, ריהוט, כיסאות בטיחות, ביגוד וצעצועים ואינו כולל את מוצרי הענף המתכלים כגון מזון וטיטולים.


 

ענף מוצרי תינוקות – בדיקת BDI עבור The Marker

The Marker Online
חיסכון של 1,330 שקל: חבילת הלידה הזולה ביותר מסתתרת בכפר אחד בצפון