לצד מותגים בינלאומיים שנכנסו לחיינו וחווים הצלחה גדולה בישראל ביניהם: מקדונלד'ס, H&M, איקאה, זארה ועוד,
הגיעו מותגים עולמיים מובילים אשר נחלו כישלון חרוץ ונאלצו לסגור את שעריהם. ברשימה זו ניתן למנות מותגים כגון: סטארבקס, KFC, סבן אילבן, קיקה, דאנקן דונאטס ועוד.
מותג בינלאומי מצליח ומוכר מספק נקודת פתיחה טובה אולם לרוב ובמיוחד בשוק הישראלי הדבר לא בהכרח מספיק.

לשאלה מדוע מותגים בינלאומיים נכשלו בניסיון לזכות בלב הצרכן הישראלי ישנן סיבות רבות
, כאשר לרוב מדובר במכלול של גורמים אשר הביאו לסיום ההרפתקה העסקית. בין הסיבות הבולטות נציין את חוסר ההתאמה של המותג לתרבות המקומית תוך הבנת הצרכן הישראלי
בין אם מדובר בטעם, חווית קניה, תמחור הולם (במיוחד בתקופה זו של יוקר המחיה),
תמהיל נכון ועוד. עיתוי כניסת המותג הינו פקטור נוסף בדרך לנחיתה רכה ומוצלחת במשק הישראלי, זאת בנוסף למיקום אסטרטגי,
עמידה ברגולציה והתנהלות מול בעלת הזיכיון אשר משפיעים במידה רבה על הצלחת המותג.

יש צורך בניהול מקצועי ואחראי של המודל העסקי שיהיה תואם להיקפי הפעילות במיוחד בתחילת הדרך לצד יכולת עמידה בעלויות ההקמה והתנהלות ללא תזרים משמעותי בחודשים הראשונים
תחת ההבנה שהחדרת מותג חדש הינה תהליך מורכב שלוקח זמן.

נתנאל שדה, דאטה אנליסט בכיר בחברת המידע,Coface BDi  מסביר כי כשבוחנים היתכנות של מותג בין-לאומי בישראל, מחפשים לראות קודם כל בשורה וחידוש בהשוואה למותגים הקיימים.
במותגי יוקרה, יש לבחון אם הצרכן הישראלי יסכים לשלם את "פרמיית המותג" אל מול תחליפים זולים יותר.
"כדי שמותג יצליח כאן, הוא צריך להציע איזה יתרון. צרכנים צריכים מענה על צרכים בלתי מסופקים, ורק אם זה קורה, אפשר להצליח כאן", אומר שדה.

 

 

לכתבה במאקו >>

הפתיחה המוצלחת של מתחם ביג פאשן גלילות בשבוע שעבר הוכיחה שהמלחמה לא הצליחה לדכא את יצר השופינג הישראלי.
אז אם הישראלים כל כך אוהבים לקנות, למה הרשתות הבין-לאומיות לא קופצות על המציאה ומקימות כאן סניפים?

מדוע מותגים בינלאומיים מובילים נמנעים מפתיחת סניפים בישראל?

מדוע מותגים בינלאומיים מובילים נמנעים מפתיחת סניפים בישראל?

לצד מותגים בינלאומיים שנכנסו לחיינו וחווים הצלחה גדולה בישראל ביניהם: מקדונלד'ס, H&M, איקאה, זארה ועוד,
הגיעו מותגים עולמיים מובילים אשר נחלו כישלון חרוץ ונאלצו לסגור את שעריהם. ברשימה זו ניתן למנות מותגים כגון: סטארבקס, KFC, סבן אילבן, קיקה, דאנקן דונאטס ועוד.
מותג בינלאומי מצליח ומוכר מספק נקודת פתיחה טובה אולם לרוב ובמיוחד בשוק הישראלי הדבר לא בהכרח מספיק.

לשאלה מדוע מותגים בינלאומיים נכשלו בניסיון לזכות בלב הצרכן הישראלי ישנן סיבות רבות
, כאשר לרוב מדובר במכלול של גורמים אשר הביאו לסיום ההרפתקה העסקית. בין הסיבות הבולטות נציין את חוסר ההתאמה של המותג לתרבות המקומית תוך הבנת הצרכן הישראלי
בין אם מדובר בטעם, חווית קניה, תמחור הולם (במיוחד בתקופה זו של יוקר המחיה),
תמהיל נכון ועוד. עיתוי כניסת המותג הינו פקטור נוסף בדרך לנחיתה רכה ומוצלחת במשק הישראלי, זאת בנוסף למיקום אסטרטגי,
עמידה ברגולציה והתנהלות מול בעלת הזיכיון אשר משפיעים במידה רבה על הצלחת המותג.

יש צורך בניהול מקצועי ואחראי של המודל העסקי שיהיה תואם להיקפי הפעילות במיוחד בתחילת הדרך לצד יכולת עמידה בעלויות ההקמה והתנהלות ללא תזרים משמעותי בחודשים הראשונים
תחת ההבנה שהחדרת מותג חדש הינה תהליך מורכב שלוקח זמן.

נתנאל שדה, דאטה אנליסט בכיר בחברת המידע,Coface BDi  מסביר כי כשבוחנים היתכנות של מותג בין-לאומי בישראל, מחפשים לראות קודם כל בשורה וחידוש בהשוואה למותגים הקיימים.
במותגי יוקרה, יש לבחון אם הצרכן הישראלי יסכים לשלם את "פרמיית המותג" אל מול תחליפים זולים יותר.
"כדי שמותג יצליח כאן, הוא צריך להציע איזה יתרון. צרכנים צריכים מענה על צרכים בלתי מסופקים, ורק אם זה קורה, אפשר להצליח כאן", אומר שדה.

 

 

לכתבה במאקו >>

הפתיחה המוצלחת של מתחם ביג פאשן גלילות בשבוע שעבר הוכיחה שהמלחמה לא הצליחה לדכא את יצר השופינג הישראלי.
אז אם הישראלים כל כך אוהבים לקנות, למה הרשתות הבין-לאומיות לא קופצות על המציאה ומקימות כאן סניפים?