בשנת 2022 שוק הקצביות בישראל הציג הכנסות בהיקף של כ- 8.43 מיליארדי שקלים, ללא שינוי משמעותי ביחס לשנת 2021.

בשנת 2022 שוק הקצביות בישראל הציג הכנסות בהיקף של כ- 8.43 מיליארדי שקלים, ללא שינוי משמעותי ביחס לשנת 2021.

בדיקה מיוחדת – שוק הקצביות

 

גודל שוק

מוערך כי בשנת 2022 שוק הקצביות בישראל הציג הכנסות בהיקף של כ- 8.43 מיליארדי שקלים, ללא שינוי משמעותי ביחס לשנת 2021.

 

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "בחסות הקורונה חלה עלייה בביקושים למוצרי שוק הקצביות, בשל סגירת מסעדות והצמיחה בבישולים הביתיים, לצד התפתחות פעילות האונליין. אולם בשנה החולפת חלה עליית מחירים משמעותית במוצרי הקצביות, בשיעור ממוצע של כ- 10%-8%, לצד החרפה ברמת התחרות המקשה על פעילותם העסקית של הקצביות המתמחות. יוקר המחיה והמודעת הגוברת למחירים גורמת להסטת תנועת לקוחות רבים מהקצביות המתמחות לרשתות שיווק המזון, במקביל להתמקדות בסל מוצרים בסיסי יחסית".

 

התפלגות הכנסות השוק בין קצביות מתמחות לבין רשתות שיווק מזון

מוערך כי הכנסות שוק הקצביות בשנת 2022 ממכירה ברשתות שיווק המזון הסתכמו בכ- 4.78 מיליארדי שקלים, והיוו כ- 57% מהכנסות השוק.

 

הערה: הניתוח כולל שיווק קמעונאי של מוצרי עוף ובשר בקצביות ורשתות שיווק המזון.

יום העצמאות

כחלק מהיערכות הישראלים לקראת חג הפסח ועד ליום העצמאות חל גידול משמעותי בצריכת מוצרי עוף ובשר. מוערך כי בחודש זה מכירות שוק הקצביות גדלות בשיעור של כ- 80% בהשוואה לחודש ממוצע ונאמדות בכ- 1.18 מיליארדי שקלים.

מוערך כי סכום עסקה ממוצע בקצביות לכבוד יום העצמאות נאמד בכ- 500-600 שקלים. הסל הנפוץ של הצרכן הישראלי לקראת יום העצמאות כולל בעיקר פרגיות, קבב, נקניקיות, המבורגר, סטייקים, כבד עוף וכנפיים. נוסיף כי בתקופה זו, לעיתים ישנם חוסרים במוצרי שוק הקצביות הגורמים ללקוחות לבצע רכישות מוגברות על מנת להימנע ממצב של חוסר.

 

מדד הסיכון בשוק הקצביות ביחס לכלל המשק

בחינת מדד הסיכון העסקי של שוק הקצביות בישראל מראה כי רמת הסיכון גבוהה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק. נוסיף כי שחקנים בשוק הקצביות העידו על הקשחה משמעותית בתנאי התשלום מצד הספקים, דבר המקשה על הפעילות השוטפת של השחקנים.

מדד הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות ועוד פרמטרים שונים.


walla > זינוק של 80% בצריכת הבשרים לקראת יום העצמאות