CofaceBdi: בממוצע, 82% מהעסקים שלא שורדים הינם עסקים קטנים

CofaceBdi: בממוצע, 82% מהעסקים שלא שורדים הינם עסקים קטנים


שיפור קל בשיעור ההישרדות של העסקים הקטנים בשנת הפעילות הראשונה, לעומת העשור הקודם

התסכול של "מחאת השולמנים" שתופסת תאוצה בחודשים האחרונים, מבוסס על נתונים אמיתיים בשטח שמלמדים כי אכן לא פשוט להיות עצמאי ובעל עסק קטן בישראל. מניתוח מיוחד של העסקים במשק הישראלי שערכה חברת המידע העסקי CofaceBdi עולה, כי בממוצע של ארבע השנים האחרונות 82% מהעסקים במדינת ישראל שלא שרדו, היו עסקים קטנים, כאלה שמעסיקים עד 20 עובדים.

אם מסתכלים על הנתונים המתייחסים ספציפית לעסקים זעירים שבהם מועסקים 1 עד 5 עובדים, ניתן לראות כי 41% מכלל העסקים שלא שרדו בממוצע של 4 השנים האחרונות, היו עסקים זעירים. זאת לעומת העסקים הגדולים שמעסיקים יותר מ-50 עובדים, שם רק 7% לא שרדו.

תהילה ינאי, מנכ"לית שותפה ב- CofaceBdi: "ניתן לראות כי ככל שהעסק גדול יותר מבחינת מספר העובדים/מחזור הכנסות, סיכויי ההישרדות גדלים. מצב הפוך קורה בקרב העסקים הקטנים ורואים את זה במובהק בכל פרמטר נמדד".

ינאי מוסיפה כי הקשר הישיר בין גודל החברה לסיכויי ההישרדות שלה נובע גם מגב כלכלי איתן: "חברות גדולות, לרוב, משיגות תנאי מימון משופרים ביחס לעסקים הקטנים, ואף לעיתים מגובות בגב כלכלי חזק המאפשר יכולת התמודדות גבוהה יותר במצבי שפל עסקיים ונזילות טובה יותר". בד"כ חברות אלו הינן בעלות כושר התמודדות גבוה יותר עם שינויים/משברים נקודתיים הן ברמת המשק ככלל והן ברמה ענפית. כמו כן, החברות והעסקים הגדולים משתמשים לרוב במידע עסקי ובמערכות תומכות החלטה כגון CofaceBdi ובכלי ניהול מתקדמים.

מניתוח הנתונים לאורך השנים עולה כי בממוצע, שיעור ההישרדות של העסקים הקטנים בישראל הציג שיפור ביחס למצבם לפני כעשור. כך למשל, לפני כעשור, שיעור ההישרדות של עסק בשנתו הראשונה עמד על כ- 78%, בעוד שכיום 88% מהעסקים שורדים את השנה הראשונה לפעילותם.


בתקשורת

ישראל היום , 13-1-20

ערוץ 7 , 13-1-20

נדי – חדשות נדלן, 1-20

 


 

עצמאי בשטח- רדיו ת"א 1/20

 


כל נס ציונה – 17-1-20


גדרתון – 2020


13-2-20  IsraelNews