שוק מופעי חנוכה היה צפוי לגלגל מעל 120 מיליון ש"ח ועקב המלחמה רוב ההצגות נעצרו

שוק מופעי חנוכה היה צפוי לגלגל מעל 120 מיליון ש"ח ועקב המלחמה רוב ההצגות נעצרו

שוק מופעי החנוכה כולל מגוון הצגות ומופעים מושקעים לילדים ובני נוער, עם אומני תרבות ונוער מפורסמים. המחיר הממוצע לכרטיס עומד על כ- 90 שקלים. נדגיש כי טווח המחירים למופעי חנוכה רחב מאוד, בין היתר בשל ההנחות המוצעות דרך ועדי עובדים, רשתות שיווק, חברות אשראי ועוד, ונעים בין כ- 30-180 שקלים לכרטיס.
השנה שוק מופעי החנוכה צפוי היה לגלגל כ- 120-130 מלש"ח, אולם בשל המלחמה רובם המוחלט של ההצגות נדחו למועד לא ידוע, כך שבמהלך חג החנוכה צפויים להתקיים אירועים בודדים, במתכונת מצומצמת.

 

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "בדומה לקורונה, ענף התרבות והבידור סופג מכה קשה, כאשר מפרוץ המלחמה הענף אינו מתפקד והאומנים השונים התגייסו לפעילות התנדבותית בקרב ציבור המפונים, חיילים ועוד.

צפוי כי במידה ולא תהיה החמרה במצב הבטחוני, נראה בקרוב חזרה הדרגתית של התחום לפעילות, אולם חלק מהמופעים שתוכננו במיוחד לחנוכה, בפרט מופעים שמתוכננים לקהל גדול במיוחד ובראשם הפסטיגל לא יתקיימו השנה, ובעצם נדחו לשנה הבאה. אי קיום המופעים הגדולים הינה בעלת משמעות כבדה על כל שרשרת הפעילות שכרוכה בהפסדים כספיים מרובים, ביניהם חברות ההפקה, משרדי הכרטיסים, עובדי הבמה והאומנים השונים, מהידוע הוא שעובדים רבים הוצאו לחל"ת.

חשוב להדגיש שבשל מצב הרוח הלאומי, גם ברשויות ירוקות שבהן ניתן לקיים הצגות כמות המשתתפים הינה בהתאם למוגדר על ידי פיקוד העורף והנטייה כרגע היא להימנע מלקיחת האחריות הכורכה בכך ולא לעשות זאת. עם זאת, ישנם גם מספר ישובים אשר בחנוכה צפויים לסבסד ולקיים הצגות באולמות קטנים ובינוניים ללא עלות לצופים שמיועדים למפונים, כוחות הביטחון והתושבים".

 


 

גלובס 14-12