שוק משקפי השמש בשנת 2023

שוק משקפי השמש בשנת 2023

גודל שוק
מוערך כי בשנת 2023 הכנסות שוק משקפי השמש הסתכמו בכ- 738 מיליוני שקלים, גידול של כ- 2% ביחס ל- 2022.

לדברי יואל אמיר, מנכ"ל חברת Coface BDi, "השנה חל גידול מתון בהכנסות השוק, בעיקר בשל המלחמה שהביאה לירידת משמעותית במכירות משקפי שמש בחודשים אוקטובר-נובמבר. התחרות בשוק החריפה השנה עם כניסתה של הרשת הבינלאומית "סאנגלאס האט" מקבוצת "פוקס", וכן התרחבות רשת "אירוקה" שנרכשה על ידי סופר פארם בסוף 2022. בשנים האחרונות אנו עדים למגמת העמקת החדירה של משקפי שמש בקרב בני נוער, בין היתר בשל השימוש הגובר ברשתות החברתיות התורמת לגידול בהכנסות השוק".

מספר סניפים

מוערך כי מספר חנויות האופטיקה עומד על כ- 1,170 סניפים, אשר מתוכם מספר סניפי הרשתות עומד על כ- 550 סניפים ומהווה כ- 47% ממספר הסניפים בשוק.

שחקנים מרכזיים
בין השחקנים הבולטים בשוק משקפי השמש נציין את: קרולינה למקה (64 סניפים), אירוקה by סופר פארם (137 סניפים), אופטיקנה (73 סניפים), סאנגלאס האט מקבוצת פוקס (19 סניפים), אופטיקה הלפרין (123 סניפים) ועוד. סך הכל חמש הרשתות המרכזיות בשוק מפעילות 416 סניפים, המהווים כ- 35% מסך הסניפים בשוק, והכנסותיהן מהוות קרוב כ- 45%-50% מסך הכנסות השוק.

 

עונתיות
מוערך כי עונת משקפי השמש מתרכזת בחודשי האביב והקיץ. ובהתאם, הכנסות השוק בחודשים מרץ עד אוקטובר מהוות כ- 65%-70% מסך ההכנסות בשנה. עם זאת, משקפי השמש נתפסים כפריט אופנתי כאשר בשנים האחרונות לקוחות רבים רוכשים משקפי שמש לאורך כל השנה.

 

 

מדד הסיכון בשוק האופטיקה ביחס לכלל המשק
בחינת מדד הסיכון העסקי של שוק האופטיקה בישראל הכולל משקפי ראיה, משקפי שמש, עדשות ותמיסות מגע מראה כי רמת הסיכון נמוכה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק, אך נמצא במגמת עלייה לנוכח אי הוודאות במשק.

מדד הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות ועוד פרמטרים שונים.