בדיקה שערכת חברת Coface Bdi לכבוד יום השוקולד הבינלאומי שחל ב7.7

בדיקה שערכת חברת Coface Bdi לכבוד יום השוקולד הבינלאומי שחל ב7.7

בדיקה מיוחדת – שוק השוקולד בישראל 07.2022

גודל שוק כספי

מוערך כי בשנת 2022 הכנסות הענף יסתכמו בכ- 1.73 מיליארדי שקלים, המהווים גידול של כ- 2% ביחס ל- 2021.

לקראת סוף חודש אפריל 2022 שטראוס ביצעה מהלך "ריקול" נרחב למוצרי שוקולד רבים בעקבות חשש לסלמונלה. בהתאם לכך, נוצרו חוסרים בשוק אשר גררו צמצום של מבצעים והנחות, ואף עליית מחירים בשיעור ממוצע של כ- 5%.

נציין כי המתחרים נהנו מהמצב שגרם לעליית ביקושים למוצריהם, כאשר במקרים מסוימים התקשו לעמוד בדרישות הצרכנים. נוסיף כי המשבר בשרשרת האספקה העולמית לא תרם למצב, כאשר חלק מהיבואנים לא הצליחו להגיע למלאי הנדרש.

שחקנים מובילים בשוק

מבחינת מפת השחקנים, שטראוס גרופ שהינה החברה הגדולה בשוק עם נתח של כ- 35%-40%. בין יתר החברות נציין את:

  • פרימיום – חברה לדברי מתיקה ולמסחר המשווקת את המותג "פררו רושה" ו- "נוטלה"
  • משה סידס ובנו המשווקת בין היתר את "המותג טים טאם"
  • דיפלומט מפיצים המשווקת את המותגים: "מילקה", "אוריאו" ו"טובלרון"
  • ליימן שליסל המשווקת את המותגים "הרשי", "טופיפי" ו- "לואקר"
  • מרס ריגלי המשווקת את מותגי "מרס"
  • כרמית תעשיות ממתקים המשווקת מגוון מוצרי שוקולד
  • השחר העולה תעשיית ממתקים המייצרת ומשווקת את ממרח השוקולד "השחר העולה"
  • יוניליוור ישראל מזון המשווקת את מותג השוקולד "ורד הגליל"

 

בבדיקה שערכת חברת המידע העסקי Coface Bdi לכבוד יום השוקולד הבינלאומי,
בשנת 2022 הכנסות הענף יסתכמו בכ-1.73 מיליארדי שקלים, המהווים גידול של כ- 2% ביחס ל-2021. לקראת סוף חודש אפריל 2022 שטראוס ביצעה מהלך "ריקול" נרחב למוצרי שוקולד רבים
בעקבות חשש לסלמונלה. בהתאם לכך, נוצרו חוסרים בשוק אשר גררו צמצום של מבצעים והנחות, ואף עליית מחירים בשיעור ממוצע של כ-5%.

ICE

 

גלובס