דברי אייל ינאי מנכ"ל משותף – Coface Bdi בכנס ענף הבניה של התאחדות בוני הארץ 2022

דברי אייל ינאי מנכ"ל משותף – Coface Bdi בכנס ענף הבניה של התאחדות בוני הארץ 2022

הלחץ על הקבלנים גבוה מאד. הם בתוך מעין צבת של לחצים : זמינות האשראי יורדת ומחיר המימון עולה. תשומות הבניה התייקרו משמעותית בחודשים האחרונים.
ומקביל לראשונה יש האטה מסוימת במכירות. התוצאה היא שמדי חודש נקלעות כ 60 חברות קבלניות לקשיים

 


ביזנעס – 15.06.2022

ההצעה ההיסטורית של הקבלנים: 100 אלף יח”ד בשנה
התאחדות הקבלנים בוני הארץ מציגה תוכנית שבה הממשלה, הקבלנים והעיריות יתרמו כל אחד את חלקו כדי להקפיא את מחירי הדירות והבירוקרטיה. המטרה: 100 אלף דירות חדשות בשנה שיסגרו את המחסור בדירות בתוך 5 שנים ויעצרו את טירוף המחירים | ראול סרוגו: “אנו מציעים לממשלה ולשלטון המקומי עסקת חבילה היסטורית שתחסל את משבר הדיור”

I: מעל 600 קבלנים הפסיקו פעילות
במסגרת הכנס באילת נחשפו נתונים של חברת המידע העסקי cofaceBDI לפיהן מתחילת השנה נרשם שיא של שנים בהיקף חברות הבנייה שנגרעו ממצבת הקבלנים הפעילים בישראל. מדובר במעל 600 חברות בנייה. חברת המידע העסקי צופה כי בשנת 2023 ירשם שיא נוסף בתחום זה והיקף החברות הקבלניות שיגרעו מפנקס הקבלנים יגדל לכ-680. “מידי חודש נקלעים מעל 60 קבלנים לקשיים. זהו הקצב הגבוה בעשרות אחוזים מהקצב של השנה הקודמת”, אומר מנכ”ל cofaceBDI, איל ינאי.


Ynet

הקבלנים: "מציעים למדינה לחתום איתנו על עסקת חבילה לפתרון משבר הדיור"

מדובר בנתונים של חברת BDI המנתחת את שוק הנדל"ן והביצוע המעידים על לא פחות מ-609 קבלני ביצוע שנגרעו מהשוק בשנת 2021, זאת לעומת 469 חברות בשנת 2020 ו-320 חברות בשנת 2019


TheMarker | נדל"ן

למרות העלייה במחירי הדירות: 1,200 קבלנים הגיעו לכדי קריסה בתוך שנה וחצי

יותר מ-1,200 קבלנים בענף הבנייה והתשתיות הגיעו לקריסה כלכלית מתחילת 2021 ועד עתה. כך עולה מנתונים שהציג מנכ"ל חברת Coface Bdi,
איל ינאי, היום (רביעי) בכנס התאחדות הקבלנים בוני הארץ באילת.


כלכלה נדל"ן היוםישראל היום

הקבלנים מציגים לממשלה: "עסקת חבילה" להקפאת מחירי הדיור

BDI: מעל 600 קבלנים הפסיקו פעילות
במסגרת הכנס באילת נחשפו נתונים של חברת המידע העסקי cofaceBDI לפיהן מתחילת השנה נרשם שיא של שנים בהיקף חברות הבנייה שנגרעו ממצבת הקבלנים הפעילים בישראל. מדובר במעל 600 חברות בנייה. חברת המידע העסקי צופה כי בשנת 2023 ירשם שיא נוסף בתחום זה והיקף החברות הקבלניות שיגרעו מפנקס הקבלנים יגדל לכ-680. "מידי חודש נקלעים מעל 60 קבלנים לקשיים. זהו הקצב הגבוה בעשרות אחוזים מהקצב של השנה הקודמת", אומר מנכ"ל cofaceBDI, איל ינאי. הוא אף מדווח כי הענף כולו סובל מעליה חדה בעלויות המימון ושיעור הוצאות המימון של חברות הענף גדלו בשנה שעברה ב-4.2%. ינאי מצטרף להערכות התאחדות הקבלנים בוני הארץ, כי בלב המשבר בענף עומדת התייקרות חומרי הגלם ועלויות הבנייה והציג סקר בקרב מאות חברות בניה שמהם 97% צופים המשך מגמת עליות מחירי הדיור, ו-38% מהם מעריכים כי נראה השפעה על מגמת זינוק עלויות הבניה על ירידה בהיצע הדירות.


טלנירי

כנס התאחדות הקבלנים בוני הארץ אילת 2022:

מסגרת הכנס באילת נחשפו נתונים של חברת המידע העסקי cofaceBDI לפיהן מתחילת השנה נרשם שיא של שנים בהיקף חברות הבנייה שנגרעו ממצבת הקבלנים הפעילים בישראל. מדובר במעל 600 חברות בנייה. חברת המידע העסקי צופה כי בשנת 2023 ירשם שיא נוסף בתחום זה והיקף החברות הקבלניות שיגרעו מפנקס הקבלנים יגדל לכ-680. "מידי חודש נקלעים מעל 60 קבלנים לקשיים.


בחדרי חרדים

עסקת חבילה היסטורית שתחסל את משבר הדיור
התאחדות הקבלנים בוני הארץ מציגה תוכנית שבה הממשלה, הקבלנים והעיריות יתרמו כל אחד את חלקו כדי להקפיא את מחירי הדירות והבירוקרטיה. המטרה: 100 אלף דירות חדשות בשנה שיסגרו את המחסור בדירות בתוך 5 שנים ויעצרו את טירוף המחירים


המודיע