שיפור התנאים והריביות באמצעות דירוג Fico®Bdi

שיפור התנאים והריביות באמצעות דירוג Fico®Bdi

אחד הגופים הוא חברת המידע העסקי Coface Bdi בעלת דירוג FICO BDI שמבוסס על מודל סטטיסטי אשר לוקח בחשבון את כל הנתונים הקיימים על הצרכן במאגר בנק ישראל, משקלל אותם, מנתח אותם, וקובע דירוג סיכון אשראי לכל פרט, תוך בחינת ההסתברות שיגיע לכשל תשלומים.

הדירוג פותח במיוחד לאוכלוסיית ישראל יחד עם חברת FICO,שהינה החברה הגדולה, הוותיקה והמובילה בעולם לדירוג אנשים פרטיים וכיום 90% מכלל האשראי הניתן בארה"ב משתמש בדירוגה.
הדירוג מתבסס על הפרמטרים הבאים: היסטוריית תשלומים של הפרט (הלוואות, קווי אשראי, כרטיסי אשראי, משכנתאות וכדומה), יתרת חוב (רמות ניצול האשראי במסגרות השונות), היסטוריית האשראי (לקיחת הלוואות, משכנתאות מטרות ושימושים), תמהיל האשראי, ובקשות אשראי של הפרט. טווח הדירוג של FICO Bdi הוא 300 עד 850, כאשר דירוג גבוה משקף סיכון אשראי נמוך יותר, ודירוג נמוך משקף סיכון אשראי גבוה יותר.

דירוג 720 ומעלה נחשב ציון מצוין בו ההסתברות לכשל נמוכה מאד. דירוגים 300-539 הם דירוגים נמוכים מאד בהם ההסתברות לכשל היא מעל 50%. הדירוג משקף את ההתנהלות האשראי ארוכת הטווח שלנו, ובעיקר את התנהגותנו במצב שבו אנו נדרשים להחזיר חובות ולעמוד בתשלומים. ניתן לפגוע בדירוג האשראי מבלי לשים לב, ותהליך התיקון צריך להיות עקבי ומכוון.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי Coface Bdi מסבירה כי דירוג האשראי הפרטי, אשר נמצא בישראל מעל לשלוש שנים מאז נכנס לתוקפו החוק החדש, הופך להיות יותר ויותר משמעותי, ומאפשר לכל אדם לקבל אשראי. "דירוג האשראי משקף את ההתנהגות האשראי של אדם, ולכן הדרך היחידה לשפרו לאורך זמן היא באמצעות התנהגות אשראי נכונה".


לכתבה המלאה שפורסמה בוואלה

מעריב : מהי בנקאות פתוחה? אלו הדברים שאתם חייבים לדעת