85% מהמעסיקים טוענים שזמן ההגעה של העובדים למקום העבודה התארך בשנה האחרונה

85% מהמעסיקים טוענים שזמן ההגעה של העובדים למקום העבודה התארך בשנה האחרונה

סקר CofaceBdi : הפקקים מייצרים תזוזות בשוק המשרדים

בכל חברה חמישית בישראל נשקלה העתקת פעילות החברה על מנת להקל על דרכי ההגעה של העובדים

35% מהמעסיקים נתקלו בתופעה של עזיבת מקום העבודה בגלל הפקקים

59% מהמעסיקים מעריכים שהמרחק ומשך זמן ההגעה לעבודה מהווה שיקול משמעותי בבחירת מקום העבודה

 

הנגישות התחבורתית למקום העבודה הולכת ומהווה שיקול משמעותי בשוק העבודה הישראלי. סקר מיוחד שבוצע בחברת המידע העסקי CofaceBdi בקרב כ- 500 מנהלי ומנהלות משאבי אנוש בחברות הייטק, פיננסים, נדל"ן, תקשורת ועוד מגלה כי 85% מהמעסיקים בישראל טוענים שזמן ההגעה של העובדים למקום העבודה התארך בשנה האחרונה. 49% טוענים כי העובדים מבזבזים עוד 15 דקות בממוצע בדרכים, 28% מעריכים כי העובדים מבזבזים עוד 30 דקות בדרכים ו- 8% טוענים כי העובדים מבזבזים בין 30 דקות לשעה נוספת בדרכים. לא מפתיע אם כן שכ- 35% מהמעסיקים ציינו שהם נתקלו בתופעה של עזיבת מקום העבודה בגלל הפקקים.

ההתארכות בזמן ההגעה למקום העבודה משפיעה על המועמדים לעבודה. המעסיקים טוענים כי 59% מהמועמדים לעבודה רואים ביכולת להגיע בקלות לעבודה שיקול משמעותי בבחירת מקום העבודה, 28% טוענים שמדובר בשיקול משני ורק 5% טוענים כי זה לא מהווה שיקול. 8% מהמעסיקים מדווחים על מועמדים שוויתרו על התפקיד בגלל חוסר נגישות תחבורתית.

למרות הפקקים, עדיין רוב העובדים בישראל מגיעים לעבודה ברכבם הפרטי או ברכב המסופק להם על ידי החברה. המעסיקים השיבו כי 82% מעובדיהם מגיעים לעבודה ברכב ורק 17% מגיעים בתחבורה ציבורית. אחוז אחד בלבד מגיעים ברכב דו-גלגלי (אופנוע, אופניים, קורקינט). כ-92% מהמעסיקים אף השיבו כי לא חל שינוי בשנה האחרונה במספר העובדים שמגיעים בתחבורה ציבורית למקום עבודתם.

עם זאת אחד הנתונים המעניינים בסקר הוא שכ- 18% מהמעסיקים שהשתתפו בסקר טענו כי נשקלה בהנהלת החברה העתקת הפעילות על מנת להקל על דרכי ההגעה של העובדים, 58% מהמעסיקים מרגישים את הקושי בהגעה למקום העבודה אך לא שקלו מעבר, ו-  24% לא מרגישים כי יש בעיה. בחברות גדולות מעל ל – 500 עובדים 22% מהמעסיקים ציינו כי נשקל מעבר.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBdi, "פקקים ממושכים בדרך לעבודה או קושי להגיע למקום העבודה באמצעות תחבורה ציבורית יהוו בשנים הקרובות שיקול משמעותי יותר בבחירת מקום העבודה, ועל המעסיקים לתת לכך את הדעת. כיום העובדים מעדיפים להגיע לעבודה ברכב הפרטי למרות שרוב החברות העידו כי מקום העבודה שלהם נגיש לתחבורה ציבורית (תחנת אוטובוס, תחנת רכבת, תחנת רכבת קלה עתידית). אך ככל שבעיית הפקקים תחמיר, והתחבורה הציבורית בישראל תשתפר ( באמצעות הרכבת הקלה והמטרו ) נראה יותר עובדים שמעדיפים להשתמש בתחבורה ציבורית נוחה על מנת לקצר את הדרך לעובדה ולהנות מיותר זמן פנוי. יש לקחת בחשבון גם שכיום ועדות התכון מצמצמות את תקני החניה באזורי תעסוקה חדשים שממוקמים ליד תחבורה ציבורית כך שהמעסיקים לא יכלו לספק חניה לעובדיהם גם לא לעובדים בדרג ניהולי . בסקר ראינו שכיום בכ- 66% מהחברות, לעובדים יש הסדרי חניה בעבודה אולם המצב הזה עומד להשתנות ועל המעסיקים לקחת את זה בחשבון.