תם משבר הקורונה בענף? המאפיות והקונדיטוריות מסכמות את שנת 2022 בעלייה בהכנסות 🥨

תם משבר הקורונה בענף? המאפיות והקונדיטוריות מסכמות את שנת 2022 בעלייה בהכנסות 🥨

הגדרת השוק:
ניתוח זה מתמקד בפעילותן של נקודות מכירה קמעונאיות מתמחות בלבד של דברי מאפה כגון לחמים ולחמניות ושל דברי מתיקה כגון עוגות ועוגיות.

הניתוח אינו כולל:
• בתי עסק העוסקים במגוון תחומי מזון כגון אוכל מוכן, מעדניות ובין היתר גם דברי מאפה כגון: "בייקרי", "ביגה" וכדומה.
• חברות קייטרינג מתמחות כגון "ביסקוטי".

גודל שוק
על רקע התאוששות המשק ממשבר הקורונה, מוערך כי בשנת 2022 הכנסות שוק בתי המאפה והקונדיטוריות בישראל יסתכמו בכ- 2.77 מיליארדי שקלים, גידול של כ- 11% ביחס ל- 2021. כמו כן, מוערך כי הכנסות השוק יהיו גבוהות בכ- 3% מההכנסות ב- 2019 (טרום קורונה), אשר עמדו על 2.70 מיליארדי שקלים.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "על רקע פתיחת סניפים של חלק מהרשתות הגדולות ועליית מחירים ממוצעת לצרכן של כ- 8%, בשנה החולפת שוק בתי המאפה והקונדיטוריות חווה שגשוג בהכנסות שהיו אף גבוהות יותר מאשר בתקופת טרום הקורונה. אולם שחקני השוק עומדים בפני תקופה מאתגרת אשר תדרוש מחלקם לנקוט בצעדי התייעלות, בשל גל ההתייקרויות במשק שהביא לעלייה של כ- 10%-12% בעלויות היצור, עם עליות מחירים בחו"ג מהותיים לפעילות השוק, ביניהם קמח, שמן, חמאה, שמנת, סוכר, שמרים, גבינות ועוד, זאת לצד עליות במחירי האנרגיה ומוצרי האריזה".

 

התפלגות נקודות מכירה בין מאפיות ל- קונדיטוריות
מוערך כי כיום פועלים בישראל כ- 1,850 סניפי מאפיות וקונדיטוריות, כאשר המאפיות מהוות כ- 61% מהסניפים, והיתר סניפי קונדיטוריות.

התפלגות נקודות מכירה בין רשתות ל- פרטיות
כאמור, בישראל פועלים כ- 1,850 סניפי מאפיות וקונדיטוריות. מתוכם, כ- 590 סניפים פועלים כחלק מרשתות בתי מאפה וקונדיטוריות (המפעילות 3 סניפים ומעלה). יתר השוק, כולל כ- 1,260 מאפיות וקונדיטוריות פרטיות, המהוות כ- 68% מסך הסניפים בשוק.

 

עונתיות
שוק בתי המאפה והקונדיטוריות מאופיין בעונתיות אשר באה לידי ביטוי בגידול של כ- 10% במכירות מוצרי השוק בשבועות הסמוכים לחגים פסח וראש השנה, וכן, של כ- 25% במכירות בחג החנוכה ושל כ- 20% בחג פורים.

כמו כן, חודשי החורף (נובמבר-אפריל) פעילים יותר מחודשי הקיץ (מאי-אוקטובר), ומהווים נתח כספי של כ- 60% ממכירות השוק, זאת בין היתר משום שחודשי הקיץ מאופיינים ביותר דיאטות ואכילת פירות וגלידות על חשבון עוגות ומאפים.

 

 

 

MAKO
הקונדיטוריות ברווחי שיא, אבל צפויות להתמודד עם משבר לא פשוט

ICE
חנוכה 2022: כמה ירוויחו מאפיות ישראל בחג השנה?

וואלה
סופגניות בעלייה: גידול של 25% בהיקף המכירות בשוק המאפיות