COFACE BDI : הכנסות רשתות הפארם ב- 2020 הגיעו לכ- 6.7 מיליארד ₪ , צפו בכתבה מערוץ 13 קפה, מאפה ותרופות

COFACE BDI : הכנסות רשתות הפארם ב- 2020 הגיעו לכ- 6.7 מיליארד ₪ , צפו בכתבה מערוץ 13 קפה, מאפה ותרופות

תהילה ינאי מנכ"לית משותפת ב ב Coface Bdi בערוץ 13:
(נגה ניר נאמן, כתבת תעופה וצרכנות: קפה, מאפה ותרופות- המחירים בפארמים)

 

שלוש הרשתות המובילות בענף הן  סופר פארם עם נתח כספי מוערך של       כ- 85% מהשוק,  BE מקבוצת שופרסל עם נתח כספי מוערך של כ- 12%  ורשת גוד פארם שנרכשה ע"י רמי לוי במהלך שנת  2018 שמחזיקה כ- 3% מהשוק ( רשת גוד פארם אינה מוכרת תרופות עם מרשם )

 

מספר הסניפים של רשתות הפארם עומד על 370,  מתוכם, כ- 72% מהסניפים הם של רשת סופר פארם, 22% של BE ו – 6% של גוד פארם. בבחינת התפלגות לפי אזורים, כ- 38% מהסניפים ממוקמים באזור המרכז.

 

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי COFACE BDI מציינת כי בנוסף לתחרות המתנהלת בין שלוש רשתות הפארם, הרשתות בענף מתמודדות עם רשתות וחנויות הפועלות בתחומים משיקים, כגון: חנויות המתמחות בתחום הקוסמטיקה, בתי מרקחת של קופות החולים, בתי מרקחת פרטיים, חברות המשווקות תוספי תזונה, מוצרי קוסמטיקה וכו'

למשבר הקורונה היתה השפעה מעורבת על סניפי הפארם. מחד רשתות הפארם הוחרגו מהסגרים והכנסותיהם עלו בצורה משמעותית, בין היתר בשל גידול במכירת חומרי ניקוי והיגיינה, עם זאת חלה ירידה במכירת מוצרי איפור. כמו כן, בשנה החולפת חלה עלייה במכירת מוצרים לא חיוניים כגון צעצועים ברשתות הפארם, כתוצאה מסגירת החנויות הלא חיוניות בתקופות הסגר. גם למיקום הסניפים היתה השפעה, בסניפים שממוקמים בקניונים סגורים, ההכנסות נפגעו בגלל ששאר החנויות בקניונים היו סגורות, ונמנעו קניות אקראיות. לעומת זאת הסניפים השכונתיים הציגו ברובם גידול במכירות.

 

 

הערכת התפלגות הכנסות רשתות הפארם בין השחקנים:

להלן התפלגות סניפי רשתות הפארם בין השחקנים:

להלן התפלגות גאוגרפית של סניפי רשתות הפארם המובילות:


ערוץ 13 , 20-4-21