Coface Bdi: צניחה של עד 90% בהכנסות של ענף הפקת האירועים בשנת 2020

Coface Bdi: צניחה של עד 90% בהכנסות של ענף הפקת האירועים בשנת 2020

faceענף האירועים וקידום המכירות ספג מכה אנושה בשל מגיפת הקורונה. מבדיקה מיוחדת שערכה חברת המידע העסקי COFACE BDI עולה כי היקף ההכנסות בענף הפקת האירועים בשנת 2020 צפוי לצנוח בין 85% ל – 90% ואילו בענף הקד"מ צפוייה ירידה של כ- 25%.

ענף הפקות האירועים והקד"מ בישראל כולל  אירועי חברה, כנסים, תערוכות וועידות. בשנת 2019 מוערך כי סך מחזור העסקאות של חברות ועסקים בענף הפקת אירועים והקד"מ הסתכם בכ- 1.32 מיליארדי שקלים, כאשר כ- 75% מתחום הפקת אירועים וכ- 25% מתחום קד"מ.

הפעילויות בתחום קד"מ כוללות בין היתר: קידום מכירות באמצעות דיילים, טלמרקטינג, טלמיטינג, טעימות, רכבים ממותגים, השקות של מוצרים ומבצעים, גיוס לקוחות  ועוד…, בענף הקד"מ יש רוב מוחלט של חברות (לעומת עסקים), משום שלרוב מדובר בפעילויות ארוכות טווח.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי COFACE BDI מציינת כי ענף הפקת האירועים העסקיים הוא אחד הענפים שספגו את הפגיעה הקשה ביותר בעקבות מגיפת הקורונה תוך שהם גוררים אחריהם ענפים נוספים. כל התחום של אירועי חברה וכנסים מקצועיים נעצר לחלוטין ובשל העובדה שמרבית הכנסים והאירועים מתחילים מדי שנה סביב חודש מרץ הרי שמבחינת החברות הפועלות בענף מדובר בשנה אבודה כאשר היציאה מהמצב לא נראית באופק לפחות לא בתחום האירועים בעתיד הקרוב .

בשנים האחרונות אירועי החברות הגדולות במשק הפכו לאירועי ענק הכוללים אירוח בבתי מלון, הופעות תרבות יקרות, הפקת סרטים ומופעים, מתנות לעובדים וכמובן הסעדה וכמובן חייבים להזכיר את ההפקות של אירועי חברות בחול . כך שלא רק חברות ההפקה הפסידו מביטול האירועים אלא גם כל הספקים שלהם נפגעו. גם הכנסים המקצועיים של חברות וארגונים פסקו לחלוטין. אמנם נערכו כנסים וירטואליים באמצעות זום אולם לא מדובר בתחליף שפיצה על הפסדי החברות.


פורסם ב The Marker