סקר: הקבלנים צופים עליה של 8.6% במחיר הדירה השנה

סקר: הקבלנים צופים עליה של 8.6% במחיר הדירה השנה

אייל ינאי, מנכ"ל משותף בחברת המידע העסקי Coface Bdi, הציג סקר שהראה את גודל הפגיעה בענף בתקופת הקורונה. "לצד הירידה ברווחיות חברות הבנייה הגדולות והקטנות, 43% מהקבלנים העידו כי אכן נפגעו מהמשבר, כאשר אצל 18% מהם שיעור הפגיעה היה גבוה מ-15%", אמר. "עם זאת, מבנה ההון של החברות בענף נותר יציב, כמו גם מוסר התשלומים בענף". הוא הוסיף כי ברקע המשבר, מספר חברות הבנייה התמעט, עם ירידה במספר הקבלנים הפעילים ו-133 חברות שנגרעו מהענף בחמשת החודשים הראשונים של 2021. לצד זאת, ציין ינאי כי מרבית הקבלנים צופים גידול בפעילות הענף השנה ובשנה הבאה וכן צופים עליית מחירים של 8.6% בממוצע – הגבוה ביותר בשבע השנים האחרונות.

Ynet : הקבלנים על התייקרות הדיור: "המחירים ימשיכו לעלות, הממשלה חייבת להתערב"

 

הקבלנים: המחירים ימשיכו לעלות
הקבלנים צופים עליה של 8.6% במחירי הדירות השנה, כך עולה מסקר שערכה חברת המידע העסקי Coface Bdi.
אייל ינאי, מנכ"ל משותף בחברה, מציין כי סקר הקבלנים מעלה ששנת הקורונה אכן פגעה פגיעה משמעותית בענף הבנייה. לצד הירידה ברווחיות חברות הבנייה הגדולות והקטנות, 43% מהקבלנים העידו כי הם נפגעו מהמשבר. אצל 18% מהם שיעור הפגיעה היה גבוה מ-15%. יחד עם זאת, מבנה ההון של החברות בענף נותר יציב, כמו גם מוסר התשלומים.
על רקע משבר הקורונה, מספר חברות הבנייה בישראל המשיך לקטון בשנה האחרונה, עם ירידה במספר הקבלנים הפעילים ו-133 חברות נטו שנגרעו מהענף בחמשת החודשים הראשונים של 2021.
מרבית הקבלנים צופים גידול בפעילות הענף בשנתיים הקרובות. עליית המחירים הניכרת שנרשמה בשנת הקורונה צפויה להמשיך גם השנה, ועל פי הסקר תגיע לגידול של 8.6% בממוצע, הגבוה ביותר ב-7 השנים האחרונות.

גלובס : התאחדות הקבלנים קוראת לממשלה להקים שני מטרופולינים חדשים בנגב ובגליל

 

ישראל היום : עם הגב לקיר
ירידה במכירת קרקעות פרטיות, מחסור בעובדים, אי-עמידה ביעדי הבנייה, המשך עליות המחירים – אלה כמה מהנתונים המדאיגים

Walla

עליה של כמעט-9% במחירי הדירות השנה