64% מהחברות הגדולות במשק מחזיקות ב"אחראי איכות סביבה" (ישראל היום, 26/7/21)

64% מהחברות הגדולות במשק מחזיקות ב"אחראי איכות סביבה" (ישראל היום, 26/7/21)

בדיקה מיוחדת של Coface Bdi: 44% מהחברות המובילות במשק הישראלי משקיעות מעל 50 אלף שקל בחודש ביישום ESG

מבדיקה מיוחדת של חברת המידע העסקי Coface Bdi עולה כי 64% מהחברות הגדולות והמובילות במשק הישראלי מאיישות משרה שכוללת את האחריות על נושא ה ESG*

44% מהחברות המובילות במשק משקיעות מעל 50 אלף שקל בחודש ליישום נושא הESG*

36% השיבו כי הקורונה היא הסיבה לשינוי התפיסתי בחברה לגבי אחריות חברתית וסביבתית

חברת המידע העסקיCoface Bdi  ערכה בדיקה מיוחדת בקרב 130 חברות גדולות ומובילות במשק הישראלי בנושא יישום ה-ESG  – האחריות החברתית, סביבתית ותאגידית של הארגון. בבדיקה נמצא כי 64% מהחברות מאיישות בארגון עובד שאחראי על הנושא, מתוכן 30% מעסיקות עובד שזהו כל תפקידו, והיתר (70%) מעסיקות עובד שזהו רק חלק מתפקידו (למשל, כחלק מתפקיד מנהל/ת משאבי אנוש).

עוד נמצא כי 44% מהחברות המשיבות משקיעות מעל 50 אלף שקל בחודש ליישום נושא ה-ESG, 26% משקיעות 10-50 אלף שקל בחודש, 13% משקיעות 5-10 אלף שקל בחודש ו-17% משקיעות עד 5000 שקל בלבד בחודש.

עוד עולה מהסקר כי 36% מהמשיבות העידו כי משבר הקורונה הוא הסיבה לשינוי בתפיסת החברה לגבי אחריות חברתית וסביבתית. החברות העידו כי כיום ישנו ניסיון למצוא פתרונות בנושאים כגון תחבורה אלטרנטיבית, הפחתת שימוש בחומרים שאינם מתכלים, מעבר לתאורת לד, החלפת מערכת מיזוג אוויר לכאלה עם ניצולת אנרגיה טובה יותר, מעבר לעבודה חלקית מהבית, הגדלת תקציב התרומות, שיח יותר פתוח עם העובדים, ועוד.

67% מהחברות פועלות בנושא מעבר לאנרגיה ירוקה, 83% מעודדות מיחזור, 50% דואגות לניהול צריכת מים, 89% דואגות לגיוון תעסוקתי ושוויון מגדרי, 38% מעודדות אבות טריים לקחת חופשת לידה, 83% תורמות ו-78% מקיימות פעילות התנדבותית כאשר 94% מהן עושות זאת במסגרת שעות העבודה. כמו כן, מרבית החברות מקיימות פעילויות רווחה ומעודדות אורח חיים בריא: 64% מקיימות סדנאות לאורח חיים בריא ו-64% מקיימות פעילויות ספורט או במסגרת מכון כושר.

בתחום האחריות התאגידית נמצא כי 69% מהחברות מיישמות עקרונות של שקיפות ואחידות בניהול החברה.44% מהחברות השיבו שמחויבות לבדיקה ובקרה של ESG על פי מדיניות הדירקטוריון.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-Coface Bdi: "הנתונים מוכיחים כי האווירה בקרב הקהילה העסקית כיום,( בשונה משנים עברו )
היא שקיימת חשיבות מרובה לשקיפות מחד ולפעילות בקידום נושאים שבשיח הציבורי ,וחשוב להנהלות לפעול ויתרה מכך להציג את פעילותן בנושאים אלו .
חשוב להנהלות להציג את החברות בראשן עומדים כחדשניות ובעלות מודעות חברתית וסביבתית –ולפיכך מקדישות זמן, משאבים וכסף ליישום עקרונות ה-ESG.
אין ספק כי משבר הקורונה היווה זרז לשינוי תפיסתי בקרב חברות וכן להאצת הכלכלה הירוקה כולה, שכן הוא הדגיש ביתר שאת את האחריות של הארגונים על כדור הארץ.
כמו כן, ישנה חשיבות גבוהה בקרב עובדי הדור הצעיר להיות משויכים לארגון עם ערכים, ובפרט נושאי קיימות וצדק סביבתי-חברתי.
אני צופה כי המגמה תתרחב בשנים הקרובות ויותר ויותר חברות יקדישו משאבים לפעילות בנושאים חשובים אלו ".