בדיקה מיוחדת של Coface Bdi – גלידריות בישראל , 2021

צפוי כי בשנת 2021 הכנסות ענף הגלידריות יסתכמו בכ- 900 מיליוני שקלים, גידול של כ- 12.5% ביחס לשנת 2020, זאת על רקע הסרת ההגבלות לקראת סוף הרבעון הראשון של 2021 ומתן אישור לישיבה במקום בגלידריות.

בשנת 2020 מוערך שהכנסות הענף עמדו על כ- 800 מיליוני שקלים, קיטון של כ- 10% בהשוואה לשנת 2019, בשל השלכות משבר הקורונה, ביניהן הגבלת תנועה ואישור לרכישה במתכונת של משלוחים וטייק אוואי בלבד. בנוסף, גלידריות הממוקמות בקניונים נאלצו לסגור לתקופות ממושכות במהלך השנה.

ההתמודדות של השחקנים בענף עם משבר הקורונה כללה, בין היתר: מתן משלוחים ללקוחות. נציין כי בתקופה זו חברות רבות שלחו גלידה לעובדים בבית, אנשים פרטיים הזמינו גלידות לביתם או כמתנות לבני משפחה/חברים.

 

גודל שוק כמותי
מוערך כי מספר סניפי הגלידריות בישראל עומד על כ- 520, מתוכם כ- 60% סניפים של רשתות.
להלן רשתות גלידריות עם 20 סניפים ומעלה:

 

בנוסף לאלו ישנן לא מעט גלידריות מוכרות ונחשבות כגון : אותלו, ויקטורי, אנדרי, ד"ר לק, גלידת באר שבע וכד'.

התפלגות הכנסות הענף בין סניפים של רשתות לפרטיים

התפלגות גיאוגרפית של סניפי גלידריות (כמותית)


פורסם ב The Marker >>

אוכלים את המתחרים: מה מסתתר מאחורי ההצלחה הגדולה של רשת גולדה?
מתחת למכונת השיווק המשומנת והמתקתקה שבנו האחים עדי וניר אביטל, הבעלים של גלידת גולדה, מסתתרת רשת אגרסיבית — שפותחת סניפים בקצב מסחרר, גם במחיר של דריסת מתחרים. הציבור אמנם נוהר בהמוניו, אך בענף תוהים איך כל זה יסתיים. גולדה: "החברה תומכת בתחרות הוגנת"