מנהלות הגיבו למשבר במצוקה יותר ממנהלים

מנהלות הגיבו למשבר במצוקה יותר ממנהלים

 

 

הכתבה בישראל היום > 


 

סקר Coface Bdi – יום האישה הבינלאומי
שנת הקורונה: כ-65% מהמנהלות בישראל חוו לחץ, מתח או מצוקה בעבודה
55% מהמנהלות סבורות כי שכרן אינו הולם את תפקידן

 

משבר הקורונה שפרץ בישראל בשנת 2020 הוביל ללחץ, מתח או מצוקה בקרב כ-65% מהנשים שבתפקידי ניהול בשוק העבודה בישראל – כך עולה מבדיקה מיוחדת של חברת המידע העסקי Coface Bdi לרגל יום האישה הבינלאומי 2021 שחל ב-8 במרץ.

לשם השוואה, בשנת הקורונה 61% מהמנהלים הגברים השיבו כי הם חווים את התחושות האלה במסגרת תפקידם. בשנה שעברה טרום משבר הקורונה, 59% מהנשים השיבו כי הן חוות לחץ ומצוקה בעבודה וכ-60% מהגברים, כלומר שמשבר הקורונה השפיע יותר על המנהלות הישראליות. הבדיקה בוצעה בקרב כ-8,500 מנהלים ומנהלות בדרגות ניהול שונות ומשלל ענפי פעילות במשק הישראלי.

כמו בכל שנה, גם בסקר הנוכחי המנהלים והמנהלות נשאלו האם לדעתם שכרם הולם את תפקידם, ואת המאמץ, האחריות והתפוקה המצופה מהם במסגרת העבודה. 55% מהמנהלות סבורות כי שכרן אינו הולם את תפקידן, לעומת 45% מהגברים שחושבים כך.

בהתפלגות לפי קבוצות גיל בסקר השנה עולה כי בניגוד לאוכלוסיית הנשים המנהלות, בקרב הגברים – ככל שעולים בגיל, כך עולה שיעור המשיבים בחיוב לשאלה האם השכר הולם את התפקיד. בנוסף, הפער בקרב המשיבים בחיוב לשאלה בין הגברים לנשים עולה עם העלייה בגיל.

לפי הממצאים, 57% מהנשים עד גיל 35 סבורות כי שכרן אינו הולם את תפקידן, לעומת 51% מהמנהלים הגברים בקבוצת גיל זו שחושבים כך; 54% מהנשים בגילאים 36-50 השיבו כי שכרן אינו הולם את תפקידן לעומת 47% מהגברים; ובקבוצת הגיל של 51 ומעלה 55% מהשנים סבורות ששכרן איננו הולם את תפקידן לעומת 38% מהגברים בגילאים אלה שסבורים כך.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת Coface Bdi, "משבר הקורונה הוא משבר שיש לו השלכות בריאותיות, כלכליות חברתיות ומשפחתיות קשות המלוות בתחושת אי ודאות. המנהלות והמנהלים במשק היו צריכים להתמודד עם מכלול של אתגרים חדשים – התמודדות עם עובדים חולים וחולים בבידוד, המעבר לעבודה מהבית ויישום של שיטות ניהול חדשות שיאפשרו עמידה ביעדים ועבודת צוות למרות הריחוק החברתי, התמודדות עם עובדים שתפוקתם ירדה בגלל שהיית הילדים בבית. זאת לצד ההתמודדות האישית עם הסגרים, השהייה עם המשפחה בבית, ההתמודדות עם הלימוד מרחוק של ילדים ולכן זה לא מפתיע שיש עלייה בתחושות הלחץ והמתח. העובדה שהמנהלות חוו את התחושות האלו יותר מהמנהלים מעידה אולי על העובדה שהנשים יותר מגברים נאלצו להתמודד עם האתגרים המשפחתיים לצד האתגרים ממקום העבודה.