תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi: "שוק מכוני הקעקועים בישראל מגלגל כ- 130 מיליוני שקלים בשנה

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi: "שוק מכוני הקעקועים בישראל מגלגל כ- 130 מיליוני שקלים בשנה

גלובס: הישראלים מוצאים נחמה במכוני הקעקועים: אלה הפופולריים ביותר > 

 


שוק מכוני הקעקועים בישראל

לאורך השנים, שוק הקעקועים צובר תאוצה עם הגברת החשיפה לציבור הרחב במדיות השונות, זאת לצד שינוי תפיסתי ונורמליזציה של הנושא בקרב הציבור. אם בעבר, הקעקוע היה מזוהה בעיקר עם שולי האוכלוסייה, בשנים האחרונות הקעקוע נתפס כתוסף ויזואלי מודרני בעל משמעות ויופי עבור בעל הקעקוע שאף אינו חושש לחשוף אותו בציבור.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "שוק מכוני הקעקועים בישראל מגלגל כ- 130 מיליוני שקלים בשנה ומציג צמיחה עקבית לאורך השנים. נראה כי לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", ישנה התעוררות רבה בקרב הציבור המבקשים להנציח ולהזדהות עם האסון הכבד באמצעות קעקוע לזיכרון."

בנוסף, מיקום מכוני הקעקועים גם משתנה, זאת בהתאם לכניסת הקעקועים לעולם המיינסטרים. כך אם בעבר מיקומם של המכונים היה יחסית נסתר או במיקומים בהם אין תנועת לקוחות רבה, כיום אנו עדים ליותר ויותר מכונים אשר ממוקמים במיקומים מרכזיים ובעלי חשיפה. מוערך כי בישראל פועלים כיום כ- 230 מכוני קעקועים בפריסה ארצית.

כאמור, מוערך כי בישראל פועלים כ- 230 מכוני קעקועים המתמחים בביצוע קעקועים שונים. אזור המרכז והשרון מחזיק בנתח כמותי של כ- 52% מסך המכונים, כ- 120 מכוני קעקועים.