בשיא משבר הקורונה צמח המסחר המקוון בישראל ב 9% והסתכם ב 9.5 מיליארד ש"ח

בשיא משבר הקורונה צמח המסחר המקוון בישראל ב 9% והסתכם ב 9.5 מיליארד ש"ח

עדכון : פורסם בוואלה 1/8/2021

"תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי CofaceBdi: "אין ספק כי שוק המסחר המקוון נמצא בצמיחה בהשוואה לשנת 2019,
בטרם פרצה מגפת הקורונה. משבר הקורונה היווה זרז משמעותי עבור בעלי עסקים לשינוע העסקים הפיזיים לאונליין,
ומכורח המציאות גם הצרכנים נאלצו לרכוש את מרבית המוצרים באמצעות האינטרנט. אנו צופים כי מגמת הצמיחה בשוק זה תלך ותתחזק, גם באתרים בישראל וגם בעולם"."


יולי 2021

 

 


מאי 2021

בדיקה מיוחדת COFACE BDI- מסחר מקוון 05.2021

הגדרת השוק:
שוק המסחר המקוון כולל הזמנת מוצרים אונליין בארץ ובחו"ל, ואינו כולל הזמנה של:
• נופשים, אטרקציות ותיירות
• משלוחי מזון ממסעדות, מזון מהיר, סופרמרקטים ומכולות
• קופונים
• קולנוע, אירועי תרבות וספורט

גודל שוק כספי
מוערך כי הכנסות השוק הסתכמו בשנת 2020 בכ- 9.5 מיליארדי שקלים, גידול של כ- 9% בהשוואה לשנת 2019, זאת בין היתר,
בעקבות השלכות משבר הקורונה שתרמו לעלייה משמעותית בהזמנת מוצרים אונליין ולפתיחת אתרי מסחר רבים בישראל אשר "נהנו" ממדיניות ה"שמיים הסגורים".

התפלגות כספית בין אתרים בארץ לאתרים בחו"ל (בשנת 2020):
הכנסות השוק מהזמנת מוצרים מאתרים בארץ הסתכמו בכ- 5.56 מיליארדי שקלים, והיוו נתח כספי של כ- 59% מההכנסות בשנת 2020.

 

התפלגות כספית מאתרים בארץ בין ענפים (בשנת 2020):

הזמנת פריטי אופנה ומוצרי חשמל ואלקטרוניקה, מחשבים, סלולר וגאדג'טים מאתרים בארץ הסתכמו בכ- 4.28 מיליארדי שקלים, והיוו נתח כספי של כ- 77% מההכנסות.