אז כמה זה יעלה לנו ? בעקבות גל התייקרויות : בדיקה מיוחדת של Coface Bdi , נוב' 2021

אז כמה זה יעלה לנו ? בעקבות גל התייקרויות : בדיקה מיוחדת של Coface Bdi , נוב' 2021

מוערך כי ההוצאה החודשית הממוצעת בשנת 2022 תעלה בכ- 560 ₪ ותעמוד על כ- 17,360 ₪, גידול כולל של כ- 3.3%. מכאן שסך ההוצאה השנתית הממוצעת למשק בית צפוי לגדול בכ- 6,750 ₪.

יש לזכור שישראל שעוד לפני גל ההתייקרויות הנוכחי, בעלת רמת מחירים הגבוהה ב- 22% מהממוצע במדינות ה- OECD.

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת המידע העסקי Coface Bdi: "על הצרכנים להיות ערוכים לקראת גל עליית מחירים משמעותי שיגיע בחודשים הקרובים, במרבית מוצרי הצריכה הבסיסיים של משק הבית הישראלי – מזון, חשמל, ארנונה, דלק ועוד. אנחנו בהמשכו של גל עליות שהחל כבר בשנת 2021 וימשיך ככל הנראה גם בשנה הקרובה 2022.

חלק משמעותי מהעליות נובע ממחסור עולמי כדוגמת שבבים ומעליות מחירים גלובליות בין השאר, מחירי החיטה הובלה שינוע , מחירי האנרגיה וכד , והחלק השני מוסבר על ידי מדיניות תקציבית, שינוי בתוכנית המיסוי – מס רכישה , מס על מוצרים חד פעמיים הנוגע להתגייסות המשק בנושא איכות הסביבה, או מיסוי על משקאות קלים.

אנו מעריכים כי התייקרות המחירים תגרום לעלייה של כ- 6,750 ש"ח למשפחה לשנה, המהווה כ – 3.5 אחוזים בהוצאות שנתיות של משקי הבית בישראל".

רמות המחירים במדינות OECD נבחרות בשנת 2020 (עיבוד נתוני OECD)
מניתוח נתוני ה- OECD עולה כי רמות המחירים בישראל בשנת 2020 גבוהות ב- 22% מהממוצע במדינות ה- OECD, המוביל לכך שישראל ממוקמת במקום ה- 4 מכל מדינות ה- OECD.

.


 

מפת ההתייקרויות המלאה: זה מה שצפוי להתייקר בתקופה הקרובה
אף אחד לא יוכל להתחמק מגל עליית המחירים הקרוב. הדיור, המזון, מכשירי החשמל ואפילו האביזרים לתינוקות. הכל עומד לעלות יותר. מחקר של חברת Bdi מגלה שהישראלי הממוצע יוציא עוד 6,750 שקלים בשנה

לכתבה המלאה במאקו >


עם BDI לא לוקחים סיכונים מחושבים, להזמנת דוח מותאם אישית לחברתכם >>


בהמשך לדוח מיוחד שעשינו לפני שבוע ל mako חשפנו כי התייקרות המחירים תגרום לעלייה של כ- 6,750 ש"ח למשפחה לשנה, המהווה כ – 3.5 אחוזים בהוצאות שנתיות של משקי הבית בישראל.
בעקבות צניחת שער הדולר בדקנו האם תהיה השפעה לירידת שער הדולר שלא היה כדוגמתו מאז שנת 1996 ומה זה אומר בעבורנו הצרכנים והעסקים?