שופרסל משנה את כללי המשחק בשוק מוצרי החשמל

שופרסל משנה את כללי המשחק בשוק מוצרי החשמל

ניתוח כלכליסט: השתלטות שופרסל על א.ל.מ מגדירה מחדש את כללי המשחק הקמעונאי

 

על פי נתוני חברת המידע העסקי Coface Bdi, היקף הכנסות שוק מוצרי החשמל הביתיים בשנת 2020, במונחי מחיר לצרכן, עמד על 12.8 מיליארד שקל.
מובילות השוק, האוחזות 13% מהמכירות כל אחת,
הן אלקטרה מוצרי צריכה ותדיראן הולדינגס. קבוצת ח.י. (H.Y. Group) מחזיקה ב־10%, ניופאן ב־8%, ברימאג דיגיטל אייג' ב־7%, מיניליין ב־5%, ויתרת המכירות (44%) בידי שחקנים קטנים בענף.
"רכישת מיניליין על ידי שופרסל מהווה למעשה החלפה של השחקנים הקיימים כיום בגורם חיצוני,
לפיכך לא נראה על פניו שההסכם ישנה את נתחי השוק בצורה משמעותית", אמרה תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת של Coface Bdi.
"עם זאת, ייתכן שתהיה השפעה על אופי התחרות בהתייחס לפעולות וצעדים שתנקוט שופרסל, כגון הרחבת מספר הסניפים, מכירה של מוצרי החשמל בסניפים,
מבצעים לקהלי יעד, רכישות של צרכנים 'על הדרך' בעת ביצוע קניות מזון, ולא קניות מתוכננות מראש. עיקר ההשפעה יבוא לידי ביטוי במפיצים השונים, כולל כמובן המפיצים הקטנים".