נתונים מדאיגים מהחברות הגדולות במשק: כ-20% בוחנות הוצאת כספים מישראל

נתונים מדאיגים מהחברות הגדולות במשק: כ-20% בוחנות הוצאת כספים מישראל

נתונים מדאיגים מהחברות הגדולות במשק > סקר מקיף של Coface Bdi שפורסם בN12

 

 


בדיקה מיוחדת של Coface Bdi על רקע המהפכה המשפטית, האינפלציה והמיתון בקרב 900 חברות: אחת מכל 5 חברות שוקלת הוצאת כספים מהמדינה לחול חלקן כבר החלו בתהליך, כ- 60% מהחברות בישראל טוענות שהרווחיות שלהן ירדה, בעלי העסקים בכלל הענפים מוטרדים מאוד מהשפעות המצב על המשק

ענפי ההייטק, נדל"ן, תעשייה, מזון, מסחר, בנייה וענפים נוספים מצביעים על ירידה ברווחים, עלייה בדרישת העובדים לשכר ומשיכת השקעות בעקבות המהפכה המשפטית, האינפלציה ועליית הריבית.

תהילה ינאי מנכ"לית משותפת Coface Bdi: "לראשונה מזה שנים רבות נקלע המשק הישראלי למצב בו י תחושת אי ודאות כללית /רוחבית בכל ענפי המשק במערכת הכלכלית חברתית משפטית ופוליטית, כפי שעולה מהסקר,בעלי חברות ועסקים חוששים מהעתיד לבוא ,חשש גובר ממשקיעים שיעדיפו לצמצם את הסיכון ולמשוך את השקעותיהם, בעלי חברות ועסקים חוששים מהאטה משמעותית בפעילות העסקית  אנחנו עדים לתחילת המגמה המדאיגה"

 

המשבר במערכת הפוליטית, לא פסח על כלל ענפי המשק שמוטרדים מאוד מהמצב ואף מדווחים על ירידה ברווחים, משיכת השקעות ועוד. בדיקה מיוחדת שערכה חברת המידע העסקי Coface Bdi על רקע המהפכה המשפטית, עליית שער הריבית, האינפלציה והחשש ממיתון עולה כי 60% מבעלי החברות מעידים על ירידה ברווחים, 30% מהחברות השיבו שהן נאלצו לצמצם את מצבת העובדים, ומאידך בעקבות עליית המחירים הגוברת, 71% מהחברות מדווחות על עלייה בדרישות העובדים להעלאת שכר.

תהילה ינאי מנכ"לית משותפת Coface Bdi: "חוסר יציבות כלכלית הוא מצב בו ישנם שינויים גדולים במדד האינפלציה והאבטלה ואנחנו עדים לעלייה משמעותית בשני המדדים. דרישת העובדים להעלאת שכר מהמעסיקים נובעת בין היתר מהעלייה בשער הריבית והאינפלציה הגואה, שגורמת לעליית מחירים באופן כללי וכן לעליית ההחזר החודשי של המשכנתא. אם אכן יעלה שכר העובדים בעקבות דרישה הולכת וגוברת שלהם, על רקע המשבר, מעורר סכנה של היפר אינפלציה והמשך המגמה שכבר מסתמנת כעת של היחלשות משמעותית של השקל."

בכירי משרד האוצר וכלכלנים רבים כבר הביעו דאגה מהאפשרות של משיכת כספים ונטישת משקיעים בעקבות המהפכה המשפטית ואכן במענה לשאלה האם בעקבות הרפורמה המשפטית אתם שוקלים להוציא כספי חברה מחוץ לישראל, 19% מהחברות ציינו שכבר החלו במהלך להוצאת הכספים לחו"ל, או נמצאות בתהליך של קידום מהלך כזה.

כמו כן, מנהלים של חברות רבות ציינו כי הם צופים שנה מאד מאתגרת על רקע השינויים במערכת המשפט ועליית הריבית, שתבוא לידי ביטוי בהמשך מגמה של נסיגת משקיעים והמשך ירידה ברווחיות.

תהילה ינאי מנכ"לית משותפת Coface Bdi: "המשקיעים לוקחים בחשבון שאי ודאות היא חלק בלתי נפרד מהשקעות, אבל כמובן שינסו לצמצם אותה. במצב בו קיימת תחושת אי ודאות גוברת במערכת הפוליטית, המשפטית והכלכלית, יש חשש שמשקיעים יעדיפו לצמצם את הסיכון ולמשוך את השקעותיהם מישראל. בנוסף לאמור, 67% מהחברות העידו שהן מאפשרות לעובדים לשבות על מנת להפגין נגד הרפורמה המשפטית".

 


THE TIME OF ISRAEL : Central bank chief said to warn economic crisis could break out at any moment

ICE: כ-20% מהחברות הגדולות במשק בוחנות הוצאת כספים מישראל