קריאה אחרונה לטסים בחגים

קריאה אחרונה לטסים בחגים

 

 

מבדיקה מיוחדת שערכה חברת המידע העסקי Coface Bdi על ענף סוכנויות הנסיעות עולה כי היקף ההכנסות (ממכירת שירותים ועמלות) של הענף צפוי להגיע בסוף שנת 2021 לכ- 2.85 מיליארדי שקלים. מדובר על גידול של כ- 60% ביחס לשנת 2020, זאת על רקע הסרת ההגבלות לקראת סוף הרבעון הראשון של 2021 שתרמו להתאוששות מסוימת.

יחד עם זאת, הענף טרם חזר להיקף פעילותו בימי שגרה, כך שבהשוואה לשנת 2019 צפוי כי הכנסות הענף יציגו בשנת 2021 ירידה של כ- 61% (4.55 מיליארד שקל פחות).

תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב-Coface Bdi: "באופן כללי, ניכרת מגמת התכווצות השוק בשל תהליכים דיגיטליים. הירידה היא בעיקר בקרב אנשים פרטיים שרבים מהם נוטים לרכוש חבילות נופש ותיירות באמצעות אתרי אינטרנט שונים שאינם בבעלות סוכנויות הנסיעות, כדוגמת Booking.com, Airbnb, כאשר גופים עסקיים, כמו חברות ותאגידים, עדיין משתמשים בשירותי סוכנויות נסיעות, בעיקר של השחקנים הגדולים והמובילים".

בשנת 2021 תחום התיירות הנכנסת, הכוללת בין היתר צליינים, משלחות, תיירות אקדמאית, תיירות רפואית, וכן לקוחות פרטיים – כמעט ולא היה פעיל השנה. כניסת התיירים כמעט נפסקה לחלוטין מתחילת המשבר, אולם החל מנובמבר 2021 מתחילים להגיע תיירים בהתאם למתווה שגובש על ידי הממשלה לכניסת תיירים.

בהתאם לכך, צפוי שהכנסות תחום התיירות הנכנסת בשנת 2021 יהוו כ- 1% בלבד מהכנסות הענף. לעומת זאת, בשנת 2019, תחום התיירות הנכנסת היווה כ- 17% מסך הכנסות הענף בשנה זו. נציין כי בתחום התיירות הנכנסת, שיעורי הרווחיות גבוהים משמעותית מתיירות הפנים ותיירות החוץ.