"תמיד ניתן למנף כישלון להצלחה"

"תמיד ניתן למנף כישלון להצלחה"

תהילה ינאי מנכ"לית משותפת ב Coface Bdi – צילום יהודה סובול

"הדבר החשוב שלמדתי בדרך לפסגה זה שהדרך ארוכה, לעיתים קשה ואף רצופת משברים. אין לצפות להצלחות מידיות להשגת הפסגה ללא השקעה מרובה, אין 'חצי עבודה' ואף 'עיגולי פינות' נדרשים לא מעט. חשובה מאד ההתמדה האמונה והכי חשוב יושר ויושרה. להקשיב וליישם עצות טובות, מכל מלמדיי השכלתי – זו אינה קלישאה זו אמת צרופה. להכיר בערך "עצמי" ולהיות נאמנה לעצמי, למדתי שאני חייבת להעז, לא לפחד מכישלונות, תמיד ניתן למנף כישלון להצלחה.
בסופו של דבר, הכל בחיים הוא בחירה שלנו, לכל ילדה/צעירה/יזמית בתחילה דרכה 'אטיף' להיות עצמאית כלכלית. לא צריך לוותר על הדברים החשובים באמת בחיים. אפשר גם להצליח בחיים העסקיים וגם לא לוותר על זוגיות חיי משפחה וילדים. להציב מטרות קטנות וקצרות מועד ומטרות גדולות וארוכות טווח. לא לתת מקום לרגשות אשם על כל הדברים שלא הספקת. להקיף סביבך תומכת ועם זאת צוות סביבך שלא מהסס להביע חשיבה ועמדה עצמאית גם אם מנוגדת לשלך.
לילדה שבי הייתי אומרת בטחי ביכולתך, הכירי בצורך לרכוש ידע ,ללמוד מינסיון של אחרים, גלי את הנכונות להשקיע ולהיאבק וזכרי ההכרח בעצמאות בכלל וכלכלית בפרט הם החשובים ביותר.
הייתי אומרת לעצמי שאני גאה בעצמי על האישה שהפכתי להיות. שתמיד ידעתי שכוח הרצון שלי והמוטיבציה יביאו אותי רחוק ושאני שמחה שלא ויתרתי הרבה על ההנאות שחשובות לי. גאה בעצמי שהצלחתי להיות האמא שחלמתי, זו שקשובה לילדיה שיודעים שנמצאת שם תמיד בשבילם, גם אם לא פיזית ומאד חשוב לדעת לבחור את בן הזוג הנכון שמאמין באותן מטרות שאת מאמינה ושותף לאותם הערכים.
בעיניי הסביבה הגברית לא בהכרח יוצרת קשיים ויוצרת גם הזדמנויות, למשל האפשרות הניתנת לנו כנשים להנהיג שיטות ניהול אחרות תוך שילוב התכונות 'האימהיות' והנשיות, אבל אני ערה למה שקורה סביבי ובתור מנכ"לית BDI בה אנחנו מנתחים את אחוז המנהלות בחברות המובילות ואת ההבדלים בין גברים לנשים אנחנו רואים כי עדיין אחוז הנשים בקרב המנהלות עדיין נמוך.
כיום, כ-60% ממצבת העובדים בחברה הן נשים וכך גם חלקם בהנהלה.

 


wallaהולכות עד הסוף: מנכ"ליות משתפות על הדרך שלהן לכיסא החם