מודל העבודה היברידי שנכנס לשוק העבודה עקב משבר הקורונה, ימשך

מודל העבודה היברידי שנכנס לשוק העבודה עקב משבר הקורונה, ימשך

ניתוח מיוחד שביצעה חברת Coface Bdi בקרב חברות במשק הישראלי לבחינת נושא מודל העבודה ההיברידי, שילוב של עבודה מהבית ומהמשרד. הניתוח בוצע בקרב כ- 190 חברות הפועלות במשק המקומי. נוסיף כי הסקר לא מתייחס לחברות שהמודל ההיברידי לא רלוונטי עבורן, בתחומי פעילות כגון: (מסחר, גינון, בנייה (למעט עובדי מטה), תעשייה (למעט עובדי מטה), שמירה, ניקיון, אבטחה וכו').

מניתוח הממצאים עולה כי כ- 56% מהחברות השיבו כי הן עובדות כיום במודל היברידי המשלב עבודה מהבית עם עבודה במשרד.

בקרב אלו שעובדים כיום במודל היברידי, קרוב לכ- 40% מאפשרים לעובדים לעבוד בממוצע יומיים בשבוע מהבית, כאשר כ- 80% מעריכים כי ימשיכו לעבוד במתכונת המשלבת עבודה מהבית באופן קבוע
וכ- 20% הנותרים אשר עובדים נכון למועד ביצוע הסקר במודל היברידי העריכו כי הן לא ימשיכו במתכונת זו באופן קבוע.

בין הסיבות שהועלו בקרב אלו אשר אינם צפויים להמשיך במודל ההיברידי נציין את הפגיעה ביעילות, חוסר יכולת לנהל עובדים מרחוק, פגיעה במעורבות העובדים ועוד.

בניתוח לפי איזור גיאוגרפי, באזור הדרום שיעור החברות שציינו כי הם עובדים במודל ההיברידי הינו הגבוה ביותר, 67%, באזור הצפון רק 45% מהחברות השיבו שעובדים במודל היברידי.


 

עולם העבודה המשתנה תוך כדי משבר הקורונה

המטפלת של הבן שלי פיטרה אותנו עוד לפני ראיון העבודה. יש לה סיבות טובות – 11-12 The Marker

 

פורסם ב The Marker – 6/12/21 >>

רוב החברות בישראל מאפשרות עבודה מרחוק — אך 20% מתכננות לשנות זאת בקרוב
לפי סקר CofaceBDI, אמנם 56% מהחברות מאפשרות מודל עבודה היברידי – אך כמעט 80% מאפשרות עבודה מרחוק רק יום-יומיים בשבוע ■ בחמישית מהחברות שבהן עובדים מרחוק רוצים להחזיר את העובדים למשרדים באופן קבוע, אך לא בטוח שיצליחו

 


 

רוצים לקחת חלק בסקר פנים ארגוני ? להצטרפות לסקר 2022 >> https://bit.ly/3xYtpA6