שוק הקפה הישראלי מגלגל 1.5 מיליארד שקל בשנה (גלובס)

שוק הקפה הישראלי מגלגל 1.5 מיליארד שקל בשנה (גלובס)

בדיקה מיוחדת – שוק הקפה השחור + קפסולות הקפה

שוק הקפה השחור
מוערך כי בשנת 2022 הכנסות שוק הקפה השחור יסתכמו בכ- 386 מיליוני שקלים, גידול של כ- 3% ביחס ל- 2021. נציין כי חברת שטראוס, בעלת המותג "קפה עלית", אוחזת בנתח של מעל 80% מהכנסות השוק.

שחקנים נוספים בשוק: חברת ליימן שליסל המשווקת "קפה שחור לוואצה", חברת דיפלומט המשווקת קפה שחור של "ג'ייקובס", חברת קפה לנדוור המשווקת "קפה שחור לנדוור" ועוד.

שוק קפסולות הקפה
מוערך כי בשנת 2022 הכנסות שוק קפסולות הקפה יסתכמו בכ- 600 מיליוני שקלים, גידול של כ- 3% ביחס ל- 2021. נציין כי נספרסו אוחזת בנתח של כ- 60% מהכנסות השוק. בשנת הקורונה – 2020, חלה עלייה משמעותית בצריכת קפסולות לשימוש ביתי, עקב הסגרים וסגירת בתי הקפה ומקומות בילוי לפרקי זמן ממושכים. עם החזרה ההדרגתית לשגרה בשנת 2021, חלה ירידה מסוימת בצריכה הביתית, שבאה לידי ביטוי בגידול ברכישות בבתי הקפה. מוערך כי בשנת 2022 יחול גידול אשר ישקף את העלייה בביקושים בשוק המוסדי.

טווח המחירים לקפסולה בודדת לרוב נע בין כ- 1.1 ל- 2.5 שקלים. חברת נספרסו מובילה את השוק ומשווקת קפסולות בכ- 2.3 שקלים לקפסולה בודדת. המתחרות לרוב משווקות קפסולות במחירים נמוכים משמעותית, כאשר ישנן חברות המוכרות במחיר הנמוך בכ- 50% מנספרסו.

בנוסף לנספרסו, בשוק פועלים מגוון שחקנים, ביניהם: שטראוס גרופ המשווקת קפסולות "קפה עלית", קבוצת אסם-נסטלה המשווקת קפסולות "סטארבקס", ליימן שליסל המשווקת קפסולות "לוואצה", דיפלומט המשווקת קפסולות "ג'ייקובס" ו- "ל'אור", פינות קפה המשווקת קפסולות "אילנ'ס", ארומה אספרסו בר המשווקת קפסולות "ארומה" קפה לנדוור המשווקת קפסולות "לנדוור", ג'ו קפה גורמה המשווקת קפסולות "קפה ג'ו" ועוד.

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "שוק הקפה השחור נהנה מביקושים יחסית קשיחים, כאשר לקורונה לא הייתה השפעה מהותית על פעילות השוק".

לגבי שוק קפסולות הקפה: "התחרות הגוברת בשוק, עם כניסת מותגים חדשים, מובילה לריבוי מבצעים והנחות, עם זאת היקף השוק ממשיך לעלות. שוק הקפסולות נהנה בשנים האחרונות מעדנה בצריכה ובביקושים, הביקוש לקפסולות עולה לצד עליית התחרות בין המציעים השונים. את העלייה ניתן לראות הן בהיקף הרכישות של השוק המוסדי (תודות לחזרה לשגרת חיים אחרי הקורונה) והן בביקושים של המגזר הפרטי – יותר ויותר מחזיקים מכונות קפה ביתיות, וכמובן בקרב ענף בתי הקפה שנמצא בשגשוג גם הוא עם החזרה לשגרת חיים.

 


 

מתוך כתבה בגלובס 30/9/22