בדיקה של קופאס בידיאי : עלייה במחירי השווארמה

בדיקה של קופאס בידיאי : עלייה במחירי השווארמה

בדיקה מיוחדת – שוק השווארמה

הגדרת השוק:

הניתוח מתייחס לרשתות ודוכני שווארמה המתמחים בהכנת מנות שווארמה. לא כולל מסעדות המגישות שווארמה כחלק מתפריט מנות רחב יותר.

מוערך כי הכנסות שוק השווארמה בישראל יסתכמו בשנת 2023 בכ- 1.37 מיליארדי שקלים, גידול של כ- 4% בהשוואה לשנת 2022. כמו כן, מוערך כי מספר הרשתות ודוכני שווארמה הפועלים בישראל נאמד בכ- 650 נקודות מכירה (לא כולל מסעדות המגישות שווארמה כחלק מתפריט מנות רחב יותר).

 

לדברי תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת בחברת CofaceBDi, "לאחר משבר הקורונה שהביא לסגירתם של לא מעט דוכני שווארמה, שחקני שוק מתמודדים בשנים האחרונות עם גל עליות המחירים במשק אשר בא לידי ביטוי בעליות מחירי הבשר, הפיתות, השמן, התבלינים, הירקות ועוד, לצד עליות במחירי כח אדם ומוצרי האריזה. דוכני השווארמה נאלצו להעלות את מחירי המנות בצורה משמעותית, דבר שגרם לירידה מסוימת בביקוש, אך מצד שני שדרג את מעמדה. למרות זאת, נראה כי אנו מתקרבים למחיר המקסימלי אשר צפוי לגרור ירידה משמעותית בביקוש של המנה שנחשבה כמנה זמינה ועממית".

 

מחיר ממוצע למנת פיתה שווארמה בשנים האחרונות

נראה כי בשנים האחרונות, מחירה של מנת פיתה שווארמה במגמת עלייה מתמדת. מוערך כי בשנת 2023 המחיר הממוצע של מנת פיתה שווארמה יעמוד על כ- 44 שקלים, זאת בהשוואה למחיר ממוצע של 30 שקלים בשנת 2019, המגלם התייקרות של כ- 47%.

 

מדד הסיכון בשוק דוכני השווארמה ביחס לכלל המשק

בחינת מדד הסיכון העסקי של שוק דוכני השווארמה בישראל מראה כי רמת הסיכון גבוהה ממדד הסיכון העסקי בכלל המשק. הסיכון הגבוה בשוק משקף את התחרות החריפה בענף, לצד קושי להתמודד עם עלויות חומרי הגלם והתפעול המתייקרות, קושי ביצירת בידול ונאמנות לקוחות ועוד.

 

מדד הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות ועוד פרמטרים שונים.

 

 

זינוק של כ-50% בשנים האחרונות: איך הפכה השווארמה למנה לעשירים בלבד? – Mako >